عصر بازار

همکاری ایران و کره جنوبی در بخش مالیاتی تقویت می‌شود

عصر اعتبار- رئیسان سازمان های امور مالیاتی کره جنوبی و جمهوری اسلامی ایران در گفت وگویی بر تقویت همکاری های دو کشور در این عرصه تاکید کردند.

همکاری ایران و کره جنوبی در بخش مالیاتی تقویت می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، همکاری های فزاینده دو طرف در بخش های اداری و مالیاتی و گسترش مناسبات اقتصادی از جمله مهمترین مباحث مورد مذاکره دو طرف بوده است.
    بر اساس این گزارش، دیدار مزبور بین «لیم خوانگ یو» کمیسیونر سازمان خدمات ملی مالیاتی کره جنوبی با «سید کامل تقوایی نژاد» رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشورمان انجام شد که طرفین توافقنامه ای را برای همکاری ادارات و سازمان های مالیاتی دو کشور امضا کرده اند.
    خبرگزاری کره جنوبی روز پنجشنبه با اشاره به انجام این دیدار در تهران گزارش کرده است که تبادلات ایران و کره جنوبی پس از لغو تحریم ها و اجرای برجام در حال گسترش است.
    این گزارش می افزاید، مقام های مالیاتی دو کشور سال گذشته میلادی نیز در سئول پایتخت کره جنوبی دیدار و بر گسترش همکاری های اقتصادی، مالیاتی و افزایش تبادل هیات ها تاکید کرده بودند.
    ایجاد محیطی مطلوب که در پرتو آن بازرگانان و سرمایه گذاران دو کشور بتوانند همکاریهای مفید به فایده ای داشته باشند، از دیگر توافق دو طرف اعلام شده است.
    یونهاپ می نویسد، پس از برداشته شدن تحریم ها با امضای برجام در سال 2015 میلادی شرکت های کره ای برای حضور در بازار ایران تلاش های گسترده ای داشته اند.
    برجام و لغو تحریم ها موجب شد تا ارزش تبادلات تجاری دو کشور که در سال 2015 میلادی شش میلیارد و 90 میلیون دلار بود به هشت میلیارد و 360 میلیون دلار افزایش یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی