عصر بازار

رئیس سازمان امور عشایر کشور:

۱.۵ میلیارد برای توسعه مناطق روستایی و عشایری توزیع می‌شود

عصر اعتبار- رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: ۱.۵ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه مناطق روستایی و عشایری توزیع می‌شود.

۱.۵ میلیارد برای توسعه مناطق روستایی و عشایری توزیع می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، کرمعلی قندالی در همایش بزرگ ایلات و طوایف عشایر لرستان، اظهار کرد: 150 میلیارد تومان برای تولید گوشت قرمز عشایر اختصاص داده شده است.

    وی افزود: 1.5 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه مناطق روستایی و عشایری توزیع می‌شود که مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته در اولویت قرار دارند.

    رئیس سازمان امور عشایر کشور تصریح کرد: در صورت  تصویب مجلس شورای اسلامی 1250 میلیارد تومان تسهیلات برای تولیدات عشایر در سال آینده اختصاص می‌یابد.

    قندالی اضافه کرد: سال گذشته 600 تن نهاده دامی بین عشایر توزیع کردیم و می‌خواهیم خدمات زیربنایی تولید را فراهم کنیم.

    وی بیان کرد: عشایر کشور بیش از  10 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند که 1000 نفر از شهدای عشایر کشور  از استان لرستان بوده است.

    رئیس سازمان امور عشایر کشور خاطرنشان کرد: از اوایل انقلاب میزان با سوادی در عشایر 27 درصد بود ولی امروز بالای 70 درصد عشایر از نعمت سواد برخوردار هستند.

    قندالی افزود: میزان دسترسی مردم به جاده در قبل از انقلاب 25 درصد بوده و امروز 95 درصد عشایر از راه ارتباطی و دسترسی برخوردار هستند.

    وی اظهارکرد: در اوایل انقلاب آب شرب برای عشایر در حد صفر بود ولی هم اکنون بالای 50 درصد از آب سالم برخوردارند و در دولت تدبیر و امید یک اراده خاصی برای خدمت به عشایر وجود دارد.

    قندالی تصریح کرد: سه طرح عظیم و بزرگ طی یک ماه گذشته برای عشایر مصوب شده و در سال 96 اولین مراحل آن اجرایی می‌شود که شامل ارتقاء سطح سواد و بهداشت و درمان و سطح فرهنگی عشایر است.

    رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: 250 میلیارد تومان اعتبار با سود 4 درصد و با ضمانت زنجیره ای بین عشایر به عنوان وام مصوب شده که 100 میلیارد تومان آن سال گذشته بین عشایر توزیع شده  و از این میزان 6 میلیارد تومان آن سهم استان لرستان بود که در جنوب استان توزیع شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی