عصر بازار

نوبخت خبر داد

پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به بیمه‌ها

عصر اعتبار- رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با استفاده از تبصره ۳۷ قانون بودجه، از مجموع ۸۰۰۰ میلیارد تومان بدهی دولت به بیمه‌ها، تاکنون ۵۰۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و باقی ۳۰۰۰ میلیارد تومان نیز به زودی پرداخت خواهد شد.

پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به بیمه‌ها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد باقر نوبخت امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به ملزم بودن سازمان برنامه و بودجه به آنچه در سفرهای استانی رئیس جمهوری مصوب می شود، اظهار کرد: نهادی در این سازمان به منظور پیگیری تعهدات سفرهای رئیس جمهوری تشکیل شده است.

    وی با بیان اینکه مقامات اجرایی استان و مخصوصا شخص استاندار مرتب طرح ها را پیگیری می کند، تصریح کرد: دولت با پدیده ای مواجه شده که اگر تمهیدات لازم را نمی دیدیم ممکن بود منجر به یک خلف وعده بزرگ شود.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه در مسائل مالی که دولت با آن مواجه است، برخی متغیرها درونزا و برخی برونزا است، عنوان کرد: عوامل درون زا را می توان کنترل کرد، اما عوامل برون زا خارج از تعهد ما بوده که نمونه آن افت و خیز قیمت نفت است.

    نوبخت افزود: در شهریور ماه لایحه‌ای برای استفاده از ظرفیت ماده‌های 35 تا 38 قانون بودجه را به مجلس بردیم که خوشبختانه با کمک نمایندگان تصویب شد. در این راستا، تنها در موضوع خرید تضمینی گندم 147 هزار میلیارد ریال پرداخت شد.

    وی با بیان اینکه درآمد دولت در سالهای 91 و 92 حدود 120 میلیارد دلار بود، گفت: امروز حدود 69 هزار میلیارد تومان درآمد نفت است که با قیمت دلار سه هزار تومان، کل در آمد ما 23 میلیارد دلار می شود.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: این در حالی است که در سال 91 قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم حدود 400 تومان بوده و امسال تعهد ما نسبت به خرید هر کیلو یک هزار و 237 بوده و در نهایت 13 هزار ریال شد.

    نوبخت با اشاره به اینکه می توان از خارج هر کیلو گرم گندم را با قیمت 800 تومان تهیه کرد، عنوان کرد: ما معتقدیم که باید از کشاورزان و تولید داخلی حمایت کرد و در این راستا 14 هزار و 700 میلیارد تومان پول خرید گندم را با وجود مشکلات درآمدی، از ظرفیت تبصره 36 استفاده و همه این مبلغ را پرداخت کردیم.

    وی با بیان اینکه با استفاده از تبصره 37 نیز در مهر و آبان امسال 2700 میلیارد تومان از پاداش فرهنگیان را پرداخت کردیم، خاطرنشان کرد: خود را در برابر تعهدات به مردم مسئول می دانیم و ما دولت راستگویانیم و اگر حرفی بزنیم عمل می کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو