عصر بازار

پرداخت مطالبات باغداران مازندرانی در دستور کار قرار گرفت

عصر اعتبار- حیدر پور گفت:بخشی از بهای خرید تضمینی مرکبات باغداران خسارت دیده از سوی دولت به حساب جهاد کشاورزی استان واریز شده که طی هفته آتی به حساب باغداران واریز می شود.

پرداخت مطالبات باغداران مازندرانی در دستور کار قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، دلاور حیدرپور رئیس جهاد کشاورزی استان مازندران  با اشاره به آخرین وضعیت پرداخت خسارت باغداران اظهار داشت: 130 هزار تن پرتقال از سوی دولت جهت امحا خریداری شد که تا کنون 30 میلیارد تومان معادل 50 درصد آن در اختیار جهاد کشاورزی استان قرار گرفت که طی هفته آتی به حساب باغداران واریزمی شود.

    وی با اشاره به خرید تضمینی مرکبات جهت عرضه به بازار و تبدیل آن به کنستانتره افزود: حدود 37 هزار تن پرتقال از باغداران با نرخ 550 الی 800 تومان بسته به کیفیت خریداری شد که بخشی از پول آن به حساب جهاد کشاورزی استان پرداخت و از طریق سامانه شروع به پرداخت خواهد شد.

    حیدر پور ادامه داد: 14 هزار تن کیوی با قیمت هر کیلو 600 تومان از باغداران توسط سازمان تعاون روستایی خریداری شد که وجه آن از سوی سازمان در حال پرداخت است.

    رئیس جهاد کشاورزی استان مازندارن از پرداخت تسهیلات 200 میلیارد تومانی با بهره 10 درصد به باغداران خبر داد و گفت: پرداخت تسهیلات به باغداران خسارت دیده  به بانک کشاورزی ابلاغ شده  و هم اکنون برای اخذ آن منتظر دریافت آیین نامه داخلی  به بانک استان هستیم.

    به گفته وی تا به امروز قرار داد خرید 25 هزار تن پرتقال شب عید از سوی سازمان تعاون روستایی با باغداران به نرخ 2 هزار و 100 تومان منعقد شده است.

    حیدر پور تصریح کرد: با توجه به وضعیت تولید و امکان ذخیره سازی مناسب نیازی به واردات میوه برای شب عید نداریم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی