عصر بازار

نوبخت:

۵ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به بیمه‌ها پرداخت شد

عصر اعتبار- رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: از ۸ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به بیمه‌ها تاکنون ۵ هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده و باقیمانده به زودی پرداخت می‌شود.

۵ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به بیمه‌ها پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت درباره بدهی دولت به بیمه سلامت اظهار داشت: طرح تحول سلامت برای کاهش هزینه‌های مردم و بهبود وضعیت بیمارستان‌ها اجرایی شده و سالانه 4800 میلیارد تومان برای آن پرداخت می‌شود.

    وی افزود: برخی افراد که در کشور بیمه نداشتند با اجرای طرح تحول سلامت قرار بود 5.5 تا 6 میلیون نفر دفترچه بیمه بگیرند.

    رئیس سازمان برنامه  و بودجه تصریح کرد: بیمه سلامت 11 میلیون نفر را در کشور بیمه کرد و ما به میزان 5.5 میلیون نفر پول آماده کرده بودیم که بدهی دولت به بیمه از این بخش بوده است.

    نوبخت گفت: ارزش نسبی خدمات و افزایش تعرفه‌ها نیز یکی دیگر از دلایل بدهی دولت به بیمه‌ها بوده است.

    وی افزود: 8 هزار میلیارد تومان بدهی به بخش بهداشت داریم که توانستیم از تبصره 37 تاکنون 5 هزار میلیارد آن را پرداخت کنیم و به دستور رئیس‌جمهور باقیمانده آن نیز به زودی پرداخت می‌شود.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: در شهریور ماه لایحه‌ای برای استفاده از ظرفیت ماده‌های 35، 36، 37 و 38 به مجلس بردیم که خوشبختانه با کمک نمایندگان تصویب شد.

    وی اظهار کرد: تنها در یک موضوع خرید تضمینی گندم امسال 14 هزار و 700 میلیارد تومان برای خرید تضمینی محصول دولت به کشاورزان تعهد داد که پرداخت شد.

    نوبخت افزود: اکنون منابع درآمدی دولت به 23 هزار میلیارد دلار رسیده اما با این شرایط اقتصادی و مشکلات در 6 ماه نخست دولت توانست با مدیریت رشد اقتصادی  6.5 درصدی را محقق کند.

    معاون رئیس‌جمهور اظهار داشت: در سال 91 قیمت خرید تضمینی گندم 400 تومان بود اما اکنون به یک‌هزار و 300 تومان رسیده که این در حالی است که به راحتی می‌توان از خارج با قیمت 800 تومان تهیه کرد، اما معتقد هستیم که باید از کشاورزان حمایت کرد و در این راستا 14 هزار و 700 میلیارد تومان پول خرید گندم را از همین تبصره 36 پرداخت کردیم.

    وی تصریح کرد: از همین راه و تبصره 37، 2 هزار و 700 میلیارد تومان پاداش فرهنگیان را تامین و پرداخت کردیم.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: دولت، دولت راستگویان است و تعهدات خود را پرداخت می‌کند و در برابر تعهداتی که مردم می‌دهد خود را مسئول می‌داند.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین گفت: بخش های آب، فاضلاب، محیط زیست و حمل ونقل ریلی از اولویت های بودجه 345 هزار میلیارد تومانی سال آینده کشور است.

    سخنگوی دولت یکی دیگر از اولویت‌ های ‌دولت در بودجه سال آینده کشور را ‌افزایش سطح اشتغال به ویژه در مناطق روستایی عنوان کرد.‌

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو