عصر بازار

یک مقام روس خبر داد

رشد ۸۰ درصدی مبادلات تجاری ایران و روسیه در سال ۲۰۱۶

عصر اعتبار- رئیس دپارتمان دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه گفت: در سال ۲۰۱۶، حجم مبادلات تجاری دو جانبه ایران و روسیه رشدی ۸۰ درصدی داشته و به ۲ میلیارد دلار رسیده است.

رشد ۸۰ درصدی مبادلات تجاری ایران و روسیه در سال ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، زمیر کابلوف، رئیس دپارتمان دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه گفت، ایجاد یک منطقه آزاد بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیایی می تواند شتابی جدی به توسعه روابط اقتصادی دوجانبه ببخشد.

    وی افزود: «مذاکراتی در خصوص پارامترهای چنین توافقی در جریان است. در سطح کمیسیون اقتصادی اوراسیایی، قبلا تصمیم گرفته شده که تعرفه های گمرکی تعدادی از کالاهای کشاورزی وارداتی از ایران پایین آورده شود که از جمله می توان به پسته، خرما و کشمش اشاره کرد.»

    این مقام روس تاکید کرد که میوه و سبزیجات ایرانی قبلا برای مدتی طولانی در بازار روسیه فروخته می شدند. اکنون وزارت کشاورزی روسیه در حال همکاری با شرکای ایرانی برای توسعه دامنه صادرات متقابل کالاهای کشاورزی بین دو کشور است.

    کابلوف افزود: «اخیرا تعدادی از شرکت های ایرانی علاقمند به فروش گوشت و محصولات لبنی، تخم مرغ، مرغ و غذاهای دریایی در روسیه، مجوز لازم را از دولت روسیه دریافت کرده اند.»

    به گفته وی، شرکت های روسی نیز مجوزهای مشابهی را از مقامات ایرانی دریافت کرده اند.

    «لغو تحریم های ضد ایرانی چشم اندازهای جدیدی را برای توسعه همکاری ها بین دو کشور به ویژه در حوزه های تجاری، اقتصادی و مالی گشوده است. یکی از کارهای مشترک ما ایجاد شرایطی برای سرعت گرفتن رشد مبادلات تجاری و سرمایه گذاری است. در طی سال گذشته مجموعا ما پیشرفت خوبی در حوزه های مهمی نظیر تسهیل صدور ویزا، تشویق و حمایت از سرمایه گذاری ها، توسعه صادرات کالا، کاهش تعرفه های وارداتی و برقراری پایانه های گمرکی تحت عنوان کوریدور سبز داشته ایم که به ما اجازه می دهد فرآیندهای تحویل کالا در دو کشور را تسهیل نمایی.»

    کابلوف گفت، در نتیجه این اقدامات در سال 2016، حجم مبادلات تجاری دو جاانبه رشدی 80 درصدی داشته و به 2 میلیارد دلار رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو