عصر بازار

توسط بانک پاسارگاد

در دومین رویداد نوآورانه فین تک ایده ها تا پایان مرحله تجاری سازی حمایت می شوند

عصر اعتبار- نخستین جشنواره و دومین رویداد نوآورانه فین‌تک (fintechfest) با هدف حمایت و تجاری‌سازی ایده‌های نو، حل مسائل جدید و معرفی استارت‌آپ‌های حوزه بانکداری، پرداخت الکترونیکی و بورس برگزار می‌شود.

در دومین رویداد نوآورانه فین تک ایده ها تا پایان مرحله تجاری سازی حمایت می شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، این رویداد که برای دومین سال متوالی در دانشگاه خاتم برگزار می‌شود، فرصتی سه روزه در اختیار صاحبان ایده، علاقمندان برنامه‌نویسی، طراحی رابط و تجربه کاربری و صاحبان کسب و کارهای نوپا قرار می‌دهد تا ایده‌های خود را مطرح کنند و حمایت‌های لازم برای پیاده‌سازی ایده‌هایشان را دریافت کنند.
    به گفته مصطفی نقی پورفر، مدیر ارشد مرکز نوآوری و فناوری فناپ، جشنواره در سه بخش استارت‌آپ وان، هکوان و نمایشگاه برگزار خواهد شد.
    او با بیان اینکه فین‌تک یا Financial technology یکی از فناوری‌های نوظهور است که طی سال‌های اخیر شاهد رشد بالای سرمایه‌گذاری جهانی در آن هستیم، گفت: شرکت‌های فعال در این حوزه تلاش می‌کنند با به کارگیری تکنولوژی، خدمات مالی را ساده‌تر، سریع‌تر و کارآمدتر کنند.
    نقی‌پورفر افزود: فین‌تک در سال‌های اخیر به یکی از حوزه‌های جذاب برای استارت‌آپ‌ها و کارآفرینان تبدیل شده و تاکنون کسب و کارهای متعدد و متنوعی حول محور این فناوری راه‌اندازی شده‌است.
    مدیر ارشد مرکز نوآوری  و فناوری فناپ در توضیح بخش‌های این رویداد گفت: در بخش استارت‌آپ وان شرکت‌کنندگان تیم‌های چهار تا شش نفره را تشکیل می‌دهند. پس از آن، با راهنمایی مربیان و دانش و مهارتی که با شرکت در کارگاه‌های جانبی کسب می‌کنند، به تولید کمینه محصول می‌پردازند و در روز پایانی آن را به داوران ارائه می‌دهند.
    او هک‌وان را بخش دیگری از رویداد برشمرد و بیان کرد: در این قسمت، صورت مسئله‌ای مشخص در حوزه فناوری‌های مالی مطرح و به شرکت‌کنندگان فرصتی یک روزه داده می‌شود تا راه حل‌های خود را ارائه دهند و در پایان به شرکت‌کنندگانی که در کوتاه‌ترین زمان بهترین راه حل را ارائه دهند، جوایز ارزنده اهدا خواهد شد. 
    نقی‌پور فر در ادامه تصریح کرد: استارت‌آپ‌های فین‌تک و حامیان رویداد در بخش نمایشگاهی رویداد می‌توانند محصولات و خدمات خود را به شرکت‌کنندگان معرفی کنند.
    مدیر ارشد مرکز نوآوری و فناوری فناپ مهم‌ترین هدف برگزاری این رویداد را ترویج فرهنگ‌ کار تیمی، ایده‌پردازی، کارآفرینی و نوآوری درصنعت بانکی کشور دانست و بیان کرد: کارکنان بانک‌ها، شرکت‌های فناوری اطلاعات، بیمه، بورس و دانشجویان از مخاطبان مهم این رویداد محسوب می‌شوند.
    او افزود: در طی برگزاری استارت‌آپ وان، کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌های فنی و کسب و کاری رویداد برگزار می‌شود و پس از آن، شرکت کنندگان با دریافت انواع APIهای بانکی، محصول اولیه خود را توسعه و در روز پایانی به داوران ارائه می‌دهند.
    نقی پورفر، با تاکید بر معیارهای ارزیابی ایده‌ها بیان کرد: نوآوری ایده، مشخص بودن مشتریان و بازار هدف، قابلیت پیاده‌سازی و توانمندی تیم مجری طرح از مهم‌ترین پارامترهایی است که در ارزیابی و داوری ایده‌ها نقش دارد و شرکت‌کنندگان در صورت کسب موفقیت علاوه بر دریافت جایزه نقدی که مقدار آن طی هفته‌های آینده اعلام می‌شود، می‌توانند از حمایت‌های تخصصی و مالی برای تجاری‌سازی ایده‌های خود استفاده کنند.
    به گفته او، فین‌تک فست صرفاً ماراتن برنامه‌نویسی نیست و درصدد حمایت از ایده‌های ناب و تیم‌های توانمند تا پایان مرحله تجاری‌سازی و ورود آن‌ها به بازار است.
    گفتنی است دومین رویداد نوآورانه فین‌تک، 18 تا 20 اسفند ماه در دانشگاه خاتم برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند تا تاریخ 5  اسفندماه از طریق سایت این رویداد به نشانی www.fintechfest.ir ثبت نام کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو