عصر بازار

رئیس کل بیمه مرکزی:

هزینه‌کرد عوارض بیمه‌ها در وزارت بهداشت راضی کننده است

عصر اعتبار- رئیس کل بیمه مرکزی از نحوه هزینه کرد سهم ۱۰ درصدی حق بیمه‌های شخص ثالث به وزارت بهداشت ابراز رضایت کرد و گفت: از نحوه هزینه‌کرد عوارض به سایر دستگاه‌ها بی‌اطلاعیم.

هزینه‌کرد عوارض بیمه‌ها در وزارت بهداشت راضی کننده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، عبدالناصر همتی در پاسخ به این پرسش که صنعت بیمه از نحوه هزینه‌کرد عوارض پرداختی خود به برخی دستگاه‌ها مانند نیروی انتظامی و وزارت بهداشت گلایه‌مند است، آیا در بودجه 96 شاهد گشایشی در این رابطه بوده‌اید، اظهارداشت: برخی هزینه‌ها هر سال در بودجه تکرار می‌شود، مثل عوارض 2500 میلیارد ریالی بیمه‌ها به نیروی انتظامی که امسال گفته شد 30 درصد آن برای اصلاح راه‌های حادثه‌خیز به سازمان راهداری اختصاص یابد.

    رئیس کل بیمه مرکزی افزود: ما در رابطه با نحوه هزینه کرد این بخش گزارشی نداریم، تا به حال هم نداشتیم و انتظار حداقلی مان این است که بدانیم این پول‌ها کجا هزینه می‌شود.

    همتی در عین حال در مورد سهم 10 درصدی وزارت بهداشت از حق بیمه‌های شخص ثالث گفت: در حال حاضر تمامی مصدومان حوادث به بیمارستان‌های دولتی و خصوصی منتقل و مجانی درمان می‌شوند.

    وی گفت: طبق آخرین برآوردی که داریم،‌این پول از سوی وزارت بهداشت هزینه می‌شود..80 درصد مصدومان حوادث رانندگی به بیمارستان‌های دولتی منتقل و 20 درصد هم عازم بیمارستان‌های تأمین اجتماعی و خصوصی می‌شوند.

    رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: طبق آمار وزارت بهداشت سال گذشته 330 هزار مجروح رانندگی داشتیم و به نظر می‌رسد عوارض پرداختی صنعت بیمه به وزارت بهداشت در جای درستش هزینه می‌شود اما در مورد نحوه هزینه‌کرد عوارض پرداختی صنعت بیمه به دیگر دستگاه‌ها اطلاع درستی نداریم.

    رئیس کل بیمه مرکزی همچنین افزود: در مورد سهم 9 درصدی ارزش افزوده هم در اصلاحیه قانون، بیمه‌ها از پرداخت این رقم معاف شده‌اند که امیدواریم در تصویب لایحه مجلس همکاری لازم را داشته باشد.

    بر اساس این گزارش طبق قانون برای کاهش خسارات جانی صنعت بیمه مکلف به پرداخت 10 درصد حق بیمه‌های شخص ثالث به وزارت بهداشت برای درمان رایگان مصدومان تصادفات رانندگی است. شرکت‌های بیمه امیدوارند با این کار و کاهش مرگ ومیر و مصدومیت‌هایی چون قطع عضو زیان آنها در رشته شخص ثالث کنترل شود.

    عوارض پرداختی به نیروی انتظامی نیز در همین راستا است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو