عصر بازار

در معاملات بازارهای جهانی رخ داد؛

بهای اونس طلا به ۱۲۳۲ دلار رسید

عصر اعتبار- در حالی که قول دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر کاهش مالیات شرکتهای بزرگ، موجب افزایش شاخص سهام شده ولی این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

بهای اونس طلا به ۱۲۳۲ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، در حالی که قول دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر کاهش مالیات شرکت های بزرگ، موجب افزایش شاخص سهام شده؛ ولی این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده و در عین حال، قیمت این فلز زرد با 0.2 درصد افزایش در پایان مبادلات روز جمعه روبرو شد و به 1232 دلار رسیده است.

    قیمت طلا روز چهارشنبه به 1244 دلار رسید که این بالاترین رقم در 3 ماه اخیر به شمار می رود. همچنین بهای فلز زرد گرانقیمت در هفته ای که گذشت با رشد یک درصدی روبرو شده است. ارزش دلار آمریکا که پس از وعده ترامپ برای کاهش مالیات با افزایش نسبی روبرو شده بود در پایان مبادلات روز جمعه بخشی از این افزایش ارزش را از دست داده است.

    الی تسفایه، استراتژیست ارشد موسسه آر جی او فیوچرز تاکید کرد: تقویت ارزش دلار و افزایش شاخص سهام فشار زیادی بر قیمت طلا وارد می کند ولی این فلز زرد همچنان با افزایش روبرو شده است.

    قیمت هر اونس نقره نیز با 1.5 درصد افزایش به بیش از 17.91 دلار رسیده است که این بالاترین رقم از11 نوامبر بوده است. به اعتقاد برخی کارشناسان اقتصادی، انتشار آمارهای مثبت در چین نشانگر بهبود اوضاع اقتصادی جهان بوده و این مساله قیمت فلزات صنعتی به خصوص نقره و پالادیوم را افزایش داده است.

    تحلیلگران کامرز بانک نیز تاکید کردند که سیاست های تجاری و مالی ترامپ می تواند عامل مهم و تاثیرگذاری بر روند نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار باشد.

    انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا نیز این گمانه زنی را تقویت کرده است که فدرال رزرو زودتر از انتظارات اولیه نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

    تعداد مدعیان دریافت بیمه بیکاری در هفته گذشته به طور غیر منتظره ای کاهش یافته و به پایین ترین سطح در 43 سال اخیر رسیده است.

    قیمت طلا به شدت در برابر نوسانات نرخ بهره و ارزش دلار آمریکا حساسیت نشان می دهد. به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین و وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو