عصر بازار

اولویت‌های کمیته امداد برای اعطای وام اشغال‌زایی

عصر اعتبار- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) ، گفت: فرزندان متاهل بیکار مددجویان و همسر دختران تحت حمایت این نهاد از جمله مددجویانی هستند که در اولویت دریافت وام اشتغال زایی قراردارند.

اولویت‌های کمیته امداد برای اعطای وام اشغال‌زایی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محمد امید، افزود: وام های یاد شده در سال 95 برای اشتغال زایی مددجویان تحت حمایت با اولویت های دیگری همچون مرد سرپرست خانوار، پسران مجرد در آستانه ازدواج، نوعروسان تحت حمایت که از دوره های مهارتی این نهاد برخوردار شده اند و همسر آنان بیکار وفاقد مهارت لازم است از هفت تا 75 میلیون تومان اعطاء شد.

    معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اظهار کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال و خودکفایی از جمله برنامه های در اولویت این نهاد برای توانمندسازی مددجویان است و این افراد می توانند از یک یا چند خدمت کمیته امداد به صورت متوالی، متناوب و یا صرفاً در یک مقطع خاص بهره مند شوند.

    امید، اضافه کرد: فعالیت کمیته امداد در حوزه اشتغال و پایدارسازی مشاغل شامل شناسایی مهارت‌ها، هدایت شغلی، اشاعه فرهنگ کار، درآمد پایدار، فراگیری اشتغال در تمام بخش‌ها، افزایش سرانه درآمد، خدمات هدفمند و خودکفایی مددجویان می‌شود.

    امید با بیان اینکه سال گذشته 110 هزار خانوار با طرح اشتغال‌زایی از پوشش کمیته امداد خارج شدند، اظهار کرد: امسال نیز حدود 120 هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت در کشور فراهم می شود که با ایجاد اشتغال‌ برای این افراد، سالیانه 300 میلیارد تومان در پرداخت مستمری به این خانوارها صرفه‌جویی می شود.

    معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد به طرح استعداد سنجی مددجویان مستعد کار بین سنین 15 تا 70 سال اشاره کرد و گفت:2 میلیون و 700هزار مددجویی که توانایی انجام کار دارند، مورد ارزیابی قرار گرفته که از این شمار ، 800 هزار تن برای مشغول به کار شدن آماده اند.

    امید، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی500 هزار تن ، آموزش های لازم را دیده اند که برای ایجاد اشتغال این تعداد مددجو به هفت هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که پنج برابر بودجه سالیانه حوزه اشتغال است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی