عصر بازار

تا پایان سال جاری؛

جشن اشتغال ۱۰۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد برگزار می‌شود

عصر اعتبار- قم - معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) از برگزاری جشن اشتغال برای ۱۰۰ هزار خانواده تحت پوشش این مرکز تا پایان سال جاری خبری داد.

جشن اشتغال ۱۰۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، منصور قمشه بعد از ظهر شنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران که در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم برگزار شد، با تأکید بر رسالت کمیته امداد در راستای اشتغال و خودکفایی مددجویان اظهار کرد: طبق قانون باید هر سال 10 درصد از خانواده‌های تحت حمایت، از پوشش کمیته امداد خارج شوند.

    معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به ایجاد زمینه‌های اشتغال برای خانواده‌های تحت پوشش افزود: مراسم جشن اشتغال 100 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد تا پایان سال برگزار خواهد شد.

    استقرار میز حقوقی در مراکز کمیته امداد

    وی به جنبه‌های حقوقی کمیته امداد هم اشاره کرد و تصریح کرد: توجه به توانمندی مددجویان در حوزه مددکاری حقوقی از جمله مسائلی است که در سال‌های اخیر مورد توجه کمیته امداد قرار گرفته است و در همین راستا میز حقوقی در کلیه مراکز کمیته امداد کشور ایجاد شده است.

    قمشه افزود: یک میلیون و 650 هزار خانوار و 4 میلیون نفر به صورت دائم و 3 میلیون نفر به صورت موردی تحت پوشش کمیته امداد هستند که بخش عمده‌ای از مشکلات آن‌ها زمینه حقوقی دارد.

    وی با اشاره به اینکه قسمت شاخصی از مددجویان کمیته امداد، زنان سرپرست خانوار هستند، تأکید کرد: یک میلیون و 50 هزار نفر از مجموعه دو میلیون و 500 هزار نفر زن سرپرست کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند که بخش عمده آن‌ها با مسائل حقوقی مرتبط با دیه و ارث و طلاق دست به گریبان هستند.

    معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) از راه‌اندازی دفاتر حقوقی در مراکز کمیته امداد هم خبر داد و گفت: با همکاری قوه قضائیه و دادگستری در استان‌ها 190 شورای حل اختلاف در مراکز کمیته امداد سراسر کشور فعال است و 80 تفاهم نامه در حوزه تسهیل حقوقی خانواده منعقد شده است.

    همکاری 3 هزار وکیل و حقوقدان با کمیته امداد

    وی از همکاری با وکلای خیر هم خبر داد و افزود: تفاهم نامه کانون وکلا و رئیس کمیته امداد به امضا رسیده است و 3 هزار وکیل و حقوقدان نیکوکار با امداد همکاری می‌کنند و در استان‌ها هم باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

    قمشه با اشاره به نظرگرفتن امتیازهای ویژه برای مددجویان کمیته امداد در نظام حقوقی،‌ گفت: معافیت هزینه دادسری در محاکم قوه قضائیه، عدم توقیف مستمری مددجویان کمیته امداد در محاکم قضایی و معافیت هزینه مددجویان کمیته امداد در شوراهای حل اختلاف از جمله امتیازهایی است که برای مددجویان امداد در نظر گرفته شده است.

    وی از توجه ویژه به مددجویان امداد در برنامه ششم توسعه خبر داد و افزود: 16 مصوبه مستقیم در برنامه ششم پیرامون کمیته امداد مورد تصویب مجلس قرارگرفته است و در برنامه ششم افزایش 20 درصدی مستمری مددجویان امداد مصوب شده است که با این وجود مستمری خانواده‌های تحت پوشش در سال آینده دو برابر خواهد شد.

    معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: براساس برنامه ششم توسعه بخشی از قرض الحسنه بانک‌ها برای اشتغال زایی در نظر گرفته می‌شود و 2 هزار و 100 میلیارد تومان از قرض الحسنه بانک‌ها در جهت اشتغال و کارافرینی خانواده‌های مددجو مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین بودجه کمیته امداد در سال 96 با افزایش ده درصدی مواجه بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی