عصر بازار

واعظی:

خط اعتباری ۲ بانک سوئدی به بخش فناوری اطلاعات ایران

عصر اعتبار- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار با وزیر امور اتحادیه اروپا و بازرگانی سوئد اعلام کرد: قرار است ۲ بانک سوئدی به شرکت های ایرانی فعال در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات (آی.سی.تی) برای همکاری مشترک خط اعتباری دهند.

خط اعتباری ۲ بانک سوئدی به بخش فناوری اطلاعات ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمود واعظی عصر شنبه پس از دیدار با خانم «آن لیند» وزیر امور اتحادیه اروپا و بازرگانی سوئد، در تهران ادامه داد: خط اعتباری به شرکت هایی اختصاص می یابد که تلاش دارند با همکاری طرف های سوئدی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت کنند.
    وی تاکید کرد حجم روابط 2 کشور از یکسال پیش تاکنون با افزایش بسیار خوبی به 250 میلیون یورو رسیده است که این روند بویژه برای گسترش همکاری در بخش تحقق و توسعه و انتقال فناوری ادامه می یابد.
    واعظی گفت: شرکت «اریکسون» از سال ها پیش در ایران حضور دارد که فعالیت های این شرکت با همکاری شرکت های ایرانی افزایش می یابد.
    عضو هیات دولت سفر هیات اقتصادی سوئد به تهران را پاسخی به ادعای رییس جمهوری جدید آمریکا دانست.
    واعظی گفت: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) یک قرارداد بین المللی است که یک کشور به تنهایی نمی تواند آن را نقض کند.
    واعظی اصرار ترامپ بر مواضع خود را موجب انزوای بیشتر آمریکا اعلام کرد.
    به گزارش ایرنا، «استفان لوفون» نخست ‌وزیر سوئد، بامداد امروز در صدر یک هیات بزرگ اقتصادی با هدف توسعه مناسبات بین 2 کشور وارد تهران شد.
    در این هیات، مدیران شرکت های اسکانیا(SCANIA)، اریکسون(ERICSSON) ، الکتا (ELEKTA) ، ولوو(VOLVO)، ای بی بی(ABB)، گروه سنسیس گاتسو(SENSYS GATSO GROUP) ، بانک دانسکه(DANSKE BANK) ، آژانس مالی ای کی ان(EKN) ، آژانس انرژی سوئد(SWEDISH ENERGY AGENCY) ، آژانس حفاظت از محیط زیست (THE SWEDISH ENVIRONMENTAL PROTECTION AGENCY)، اداره پست و ارتباطات سوئد( THE SWEDISH POST AND TELECOM AUTHORITY) ، اتحادیه صنعت و فلزکاران سوئد(IF METALL) نخست وزیر این کشور را همراهی می کنند.
    صبح امروز پس از دیدار رئیس جمهوری اسلامی ایران با نخست وزیر سوئد، پنج سند همکاری در زمینه های فناوری، علوم و تحقیقات، امور جاده ای، ارتباطات و فناوری اطلاعات و امور زنان و خانواده امضا شد.
    ایران در سال های 2003 و 2004 میلادی به ترتیب بیست و یکمین و بیست و هشتمین صادرکننده کالا به سوئد بود اما در سال 2005 از فهرست 30 کشور نخست صادرکننده به این کشور حوزه اسکاندیناوی خارج شد.
    در چند سال گذشته که تحریم ها مانع از رونق روابط خارجی ایران می شد، مبادلات تجاری 2 کشور به یک چهارم کاهش یافت و از 10 میلیارد کرون (یک میلیارد و 100 میلیون دلار) به 2میلیارد و 500 میلیون کرون (282 میلیون دلار) رسید.
    آمارهای انتشار یافته درباره میزان مبادلات بین دو کشور در سال 2014 (پیش از توافق هسته ای) تفاوت چشمگیری را بین صادرات ایران به سوئد و واردات از آن کشور نشان می دهد.
    در آن سال از 345 میلیون دلار مبادلات تجاری، 14 میلیون و 666 هزار دلار صادرات ایران به سوئد بود و ارزش واردات از آن کشور به 330 میلیون و 150 هزار دلار می رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو