عصر بازار

نماینده کارگران در شورای عالی کار خبر داد

بررسی مزد ۹۶ در جلسه فردای تشکل های رسمی کارگری

عصر اعتبار- نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به بند ۲ماده ۴۱ قانون کارگفت:فردا دوشنبه۲۵آذر ماه کمیته شورای دستمزد با حضور تشکل های رسمی کارگری برگزار می شود. برگزاری این جلسه به منظور جمع بندی نهایی در مورد سبد معیشت خانوار کارگری است.

بررسی مزد ۹۶ در جلسه فردای تشکل های رسمی کارگری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، علی خدایی، مسئول کارگروه مزد شوراهای اسلامی کار کشور با اعلام اینکه فردا  دوشنبه25آذر ماه کمیته شورای دستمزد با حضور تشکل های رسمی کارگری برگزارمی شودگفت: برگزاری این جلسه به منظور جمع بندی نهایی در سبد معیشت خانوار کارگری است.

    وی ادامه داد: قرار است گروه های کارگری در جلسه فردا بررسی های خود درباره سبد معیشت خانوار کارگری را بررسی کنند و در نهایت به یک عدد و رقم مشخص برای ارائه در جلسات شورای عالی کار برسند.

    مسئول کارگروه مزد شوراهای اسلامی کار کشور درباره میزان هزینه سبد معیشت خانوار کارگری گفت: گروه های مختلف کارگری همچنان در حال بررسی هستند. هنوز به عدد و رقم مشخص دست نیافته ایم.معاونت تغذیه وزارت بهداشت و انستیتو تغذیه آمارهایی را برای سبد معیشت در نظر می گیرند که نمایندگان کارگری به آن اعتقاد دارند، در صورتی که نمایندگان کارفرمایی حقایق را کتمان نکند و با کارگران همکاری کنند امیدواریم بتوانیم به عدد و رقم در جلسات ابتدایی شورای عالی کار دست یابیم.

    خدایی بیان کرد: باوجود آن که در ماده 41 قانون کار یادآور شده است حداقل دستمزد بر اساس نرخ تورم و در نظر گرفتن سبد معیشت خانوار تعیین می شود، اما در تمام این سال ها بند دوم مغفول مانده است.

    فعال کارگری افزود: در بند یک ماده 41 قانون کار آورده شده است که دستمزد باید با در نظر گرفتن نرخ تورم سالانه تعیین شود و در بند دوم گفته شده «باید» دستمزد بر اساس سبد معیشت خانوار تعیین شود که این موضوع لحاظ نمی شود.

    وی با اشاره به کاهش قدرت خرید جامعه کارگری گفت: اگر امسال هم دستمزد کارگران با شرایط اقتصادی موجود تنظیم نشود،  روند فقیر تر شدن کارگران ادامه می یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی