عصر بازار

جریمه‌ها بخشیده می‌شود

خبر خوش بیمه‌ای برای موتورسواران

عصر اعتبار- رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به مصوبه مجمع عمومی صندوق تامین خسارتهای بدنی گفت: اگر تا اول اسفند صاحبان موتورسیکلتها نسبت به ثبت‌نام بیمه شخص ثالث اقدام کنند جریمه این بیمه بخشیده خواهد شد.

خبر خوش بیمه‌ای برای موتورسواران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، ناصر همتی در حاشیه هشتمین کنفرانس توسعه نظام تامین مالی و سرمایه‌گذاری در ایران با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات بازار مالی و دلیل اصلی نیامدن منابع بلند مدت این است که بیمه‌های زندگی تنها نقش 25 صدم درصدی در این حوزه را دارند گفت: سهم ارزش افزوده بیمه در بازار کمتر از 6 درصد است در حالیکه ارزش افزوده بانکها بالاتر از 90 درصد می‌باشد.

    وی تاکید کرد: به دنبال آن هستیم که سهم بیمه زندگی حداقل 50 درصد افزایش یابد.

    رئیس کل بیمه مرکزی گفت: سهم بیمه‌های زندگی از کل بیمه‌ها تنها 3 درصد است و به دنبال آن هستیم که به چندین بیمه تخصصی عمر مجوز فعالیت بدهیم.

    همتی با اشاره به بخشش جریمه بیمه‌ای موتورسیکلتها گفت: بر اساس مصوبه مجمع عمومی صندوق تامین خسارتهای بدنی، در خصوص تاخیر جریمه بیمه کل موتورسیکلتها باید گفت اگر تا اول اسفند صاحبان این موتورسیکلتها نسبت به ثبت‌نام بیمه شخص ثالث اقدام کنند جریمه این بیمه بخشیده خواهد شد.

    وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمارها در حادثه ساختمان پلاسکو بالای 340 نفر بیمه بوده‌اند گفت: متاسفانه بخش قابل توجهی از این بیمه‌ها مربوط به بیمه رهنی بوده است که رقم آن حداکثر 50 میلیون تومان می‌باشد. بر اساس مصوبه دولت بیمه‌ها مکلف شده‌اند تا آخر بهمن‌ماه خسارتهای ایجاد شده را بر اساس بیمه‌نامه‌ها پرداخت نمایند.

    رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به صحبتهای رئیس بیمه ایران برای حضور صنعت بیمه در بخش بانکداری گفت: بر اساس قانون بیمه‌ها می‌توانند 40 درصد سرمایه خود را در سیستم بانکی و باقی آن را در مواردی مثل خرید سهام و ملک سرمایه‌گذاری کنند بنابراین بیمه ایران هم تا حدی می‌تواند در سرمایه‌گذاری در صنعت بانکی وارد شود اما نمی‌تواند خود راسا بانکدار شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی