عصر بازار

بهای اونس تحت تاثیر چه عواملی قرار دارد؟

"ترامپ و یلن" بازیگران نقش اول بازار جهانی طلا

عصر اعتبار- تازه ترین تحلیل کیتکو نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر تحولات سیاسی آمریکا و اظهارات رئیس فدرال رزرو و انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا قرار خواهد داشت.

"ترامپ و یلن" بازیگران نقش اول بازار جهانی طلا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بورس کالای ایران، تازه ترین تحلیل کیتکو نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر تحولات سیاسی آمریکا و اظهارات رئیس فدرال رزرو و انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا قرار خواهد داشت.

    بر اساس این گزارش و به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، در حالی که سرمایه گذاران بین المللی به دقت تحولات سیاسی آمریکا و دولت جدید ترامپ را دنبال می کنند، به نظر می رسد حضور جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست کنگره و سخنرانی وی درباره وضعیت اقتصادی و سیاست های پولی می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا در هفته آینده داشته باشد.

    آمارهای اقتصادی مهمی نیز در روزهای آتی منتشر خواهد شد که می تواند بر روند قیمت طلا و ارزش دلار موثر باشد. در تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز اکثر کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رای داده اند.

    در حالی که ترامپ وعده داده است تا به زودی برنامه های خود برای اصلاح قوانین مالیاتی را اعلام کند، تحلیلگران بر این باورند که سرمایه گذاران بین المللی به دقت سیاست های ترامپ را دنبال خواهند کرد. بارت ملک تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه تی دی اس تاکید کرد: سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی منتظر اعلام جزییات بیشتری درباره قوانین مالیاتی جدید آمریکا هستند.

    برخی کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند که سیاست های جنجالی ترامپ درباره ممنوعیت سفر مهاجران و اتباع 7 کشور مسلمان به آمریکا می تواند موجب تشدید تنش های سیاسی شود.

    اگر ترامپ واقعا به دنبال اصلاح قوانین مالیاتی باشد و بتواند این اصلاحات را در کنگره تصویب کند، این مساله در نهایت به نفع شاخص سهام خواهد بود و در نهایت فشار بیشتری را بر قیمت طلا وارد می کند.

    انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا در روزهای آینده می تواند تاثیر زیادی بر انتظارات مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا داشته باشد.

    مهمترین آمارهای اقتصادی که در روزهای آینده منتشر خواهد شد مربوط به وضعیت خرده فروشی خواهد بود. جانت یلن نیز قرار است سه شنبه در نشست کمیته بانکی سنای آمریکا شرکت کند و روز بعد نیز در نشست کنگره حاضر خواهد شد.

    جیم وایکوف تحلیلگر برجسته اقتصادی کیتکو نیوز تاکید کرد: سطح مقاومتی بعدی برای طلا 1250 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1257 دلار افزایش خواهد یافت.

    سطح حمایتی قیمت طلا نیز 1229 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1223 و سپس 1215 دلار کاهش می یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو