عصر بازار

رشد ۱۰ واحدی شاخص بورس تهران

عصر اعتبار- در دومین روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل بازده نقدی و قیمتی به رشد ۱۰.۹۰ واحدی بسنده کرد و در تراز ۷۶ هزار و ۸۲۷ واحدی ایستاد. آیفکس نیز امروز چندان تغییری نداشت و به رقم ۸۳۵ واحدی رسید.

رشد ۱۰ واحدی شاخص بورس تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، امروز یکشنبه شاخص بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران با رشد حدود 11 واحدی روبرو شد و به رقم 76 هزار 827 واحدی رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با 7.5 واحد رشد مواجه شد و تا رقم 15 هزار و 467 واحدی بالا آمد.

    ارزش معاملات امروز به رقم 171 میلیارد و 392 میلیون و 600 هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن 609 میلیون و 585 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی چیزی حدود 49 هزار نوبت داد و ستد بود.

    امروز نماد فولاد مبارکه اصفهان با 37 واحد تاثیر مثبت در شاخص بیشترین نقش را در نوسانات بازار سرمایه داشت و در طرف مقابل نماد معاملاتی ملی صنایع مس ایران با 29 واحد تاثیر منفی در شاخص بیشترین نقش منفی را در نوسانات دماسنج بازار سرمایه گذاشت.

    از جمله معاملات کد به کد امروز می‌توان به داد و ستدهایی در نماد صنایع آذرآب، سرمایه‌گذاری سایپا، معدنی و صنعتی چادرملو، سایپا، زامیاد، گروه دارویی سبحان و پتروشیمی شازند اشاره کرد. به عنوان مثال در نماد پتروشیمی شازند 10 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان در یک معامله درون‌گروهی کد به کد شد. امروز شاخص آزاد شناور نوسان حدود 4 واحدی داشت و به رقم 84 هزار و 268 واحدی رسید. شاخص بازار اول نیز 33 واحد رشد کرد و به رقم 54 هزار و 594 واحدی رسید، اما شاخص بازار دوم با بیش از 122 واحد کاهش رقم 163 هزار و 169 واحدی را تجربه کرد.

    نماد گروه دارویی برکت که در هفته گذشته برای اولین بار وارد بورس تهران شد، امروز برای چندمین روز پیاپی کاهش در قیمت پایانی را دید و قیمت پایانی آن به چیزی حدود 219 تومان رسید.

    در گروه خودرو که در روز گذشته تقریبا تمام نمادهایش روند کاهش در قیمت پایانی را تجربه کرده بودند، نماد سایپا امروز توانست 0.16 درصد افزایش در قیمت پایانی را شاهد باشد، اما همچنان اکثریت قریب به اتفاق نمادهای خودرویی شاهد روند کاهشی هستند. امروز در نماد سایپا 40 میلیون و 481 هزار سهم به ارزش نزدیک به 5 میلیارد تومان در 2190 نوبت معامله مورد داد و ستد قرار گرفت و به این ترتیب این نماد بیشترین حجم معامله را از آن خود کرد.

    در گروه استخراج کانه‌های فلزی امروز تعدادی از نمادها شاهد رشد کمی بودند و تعدادی نیز تا حدود 3.5 درصد شاهد افت در قیمت پایانی بودند. امروز در این گروه 24 میلیون و 574 هزار سهم به ارزش بیش از 6 میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو