عصر بازار

رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرد:

تاثیر مستقیم و غیر مستقیم توسعه بیمه بر بازارهای مالی

عصر اعتبار- مراسم افتتاحیه هشتمین کنفرانس توسعه نظام تامین مالی و سرمایه گذاری در ایران با حضور دکتر همتی، رئیس کل بیمه مرکزی در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد.

تاثیر مستقیم و غیر مستقیم توسعه بیمه بر بازارهای مالی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، دکتر همتی با اشاره به ریسک های بیمه پذیرتاکید کرد: نقش اصلی صنعت بیمه، پوشش های ریسک هایی است که وقوع آنها می تواند کسب و کار را مختل نماید. لذا درصد بیشتری از ریسک های فعالیت های اقتصادی قابلیت بیمه شدن توسط شرکت های بیمه را دارد .

    رئیس کل بیمه مرکزی، تامین مالی بلند مدت را وظیفه جانبی اما مهم بیمه ها دانست و گفت: این وظیفه عمدتاً از طریق رشد بیمه های زندگی قابل انجام است.

    دکتر همتی افزود: در حال حاضر از 6.2 درصد نفوذ بیمه در جهان 3.5درصد آن مربوط به بیمه های زندگی است و صرفاً 2.7 درصد میانگین نفوذ بیمه در جهان مربوط به بیمه های غیر زندگی است.

    وی با اشاره به نفوذ 1.85درصدی بیمه های غیر زندگی در ایران گفت: فاصله ما با میانگین جهانی در بیمه های غیر زندگی خیلی زیاد نیست اما در بیمه های زندگی که نفوذ بیمه در کشورمان 25 صدم درصد است، با دنیا فاصله زیادی داریم.

    رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به برنامه های بیمه مرکزی برای توسعه بیمه های زندگی افزود: تاکید بر تخصصی شدن بیمه ها و گسترش شرکت های تخصصی بیمه های زندگی از اقدامات مهم بیمه مرکزی است و با توجه به مفاد برنامه ششم توسعه در طول برنامه، سهم بیمه زندگی در پرتفوی بیمه ها بایستی حداقل 50 درصد افزایش یابد.

    دکتر همتی با اشاره عملکرد صنعت بیمه در 10 ماهه اول سال، رشد کل صنعت بیمه را 22 درصد  اعلام کرد و گفت: بیمه ها زندگی  با حدود 40 درصد رشد همراه بوده که بیانگر توجه مردم به این رشته خاص از بیمه است.

    رئیس کل بیمه مرکزی، توسعه فعالیت بیمه ها و رشد آنها خصوصاً در رشته بیمه های زندگی را  بطور مستقیم و غیر مستقیم بر بازارهای مالی موثر دانست و گفت: درحالت مستقیم موجب اصلاح ترکیب عرضه وجوه در بازار شده و به سهم خود تقاضا برای ابزارهای بازار سرمایه را تقویت می کند و موجب تعمیق بازار سرمایه
    می گردد. ساختار مالی شرکت ها و دولت ها را با تغییر نسبت سهام به بدهی و طولانی کردن دوره سررسید بدهی بهبود می بخشد.

    وی افزود: همچنین به طور غیر مستقیم با توسعه سرمایه گذاری، شرکت های بیمه موجب بهبود بهره وری بازار سرمایه از طریق تشویق سایر واسطه های مالی به حرفه ای تر بودن و تخصصی تر شدن می شود. توسعه بیمه، مدیریت بهتر ریسک را موجب شده و لذا بهره وری تخصیص را در اقتصاد بهبود می بخشد.

    دکتر همتی، برنامه دیگر بیمه مرکزی را توجه به اوراق بهادار متصل به بیمه دانست و گفت: ارزش این ابزار مالی از اتفاقات مربوط به حوادث طبیعی سرچشمه می گیرد و به خسارت های اموال ناشی از حوادث طبیعی مرتبط می گردند و طبقه منحصر به فردی از دارایی هستند که بازده آنها عموما بی ارتباط با آنچه در بازار مالی حادث می شود، هستند.این بازار برای بیمه گران و سرمایه گذاری جذابیت خاص خود را دارد.

    دکتر همتی در پایان با اشاره به ضرورت وجود یک بازار مالی یکپارچه و تکامل یافته برای توسعه اقتصادی پایدار مجددا ضرورت تشکیل کمیته ثبات بازار مالی را مورد تاکید قرار دارد و ابراز امیدواری کرد با توسعه بیمه های زندگی نقش بیمه در ارزش افزوده بازارهای مالی افزایش یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو