عصر بازار

تفاهمنامه ۵۰۰ میلیون یورویی ساخت بیمارستان تامین اجتماعی پس از برجام

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت خانه سازی ایران از قرارداد ۵۰۰ میلیون یورویی برای ساخت بیمارستان و درمانگاه های سازمان تامین اجتماعی پس از برجام در کشور خبر داد.

تفاهمنامه ۵۰۰ میلیون یورویی ساخت بیمارستان تامین اجتماعی پس از برجام
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸:۰۰

    ‎به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «محمدعلی مقدس زاده» امروز (دوشنبه) در نشستی خبری در حاشیه« نمایشگاه صندوق های بازنشستگی پیشران توسعه ملی» افزود: برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) اتفاق خوبی بود و نمی توان آن را فقط در حیطه سیاسی بررسی کرد، بلکه دستاوردهایی هم در حوزه اقتصادی داشت.
    ‎وی قرارداد با شرکت های اتریشی، ژاپنی و کره جنوبی برای ساخت بیمارستان در ایران را از دستاوردهای مهم برجام ذکر کرد.
    مقدس زاده رقم قرارداد با شرکت اتریشی «وامد» برای ساخت بیمارستان در شیراز را ١٨۰ میلیون یورو اعلام و ساخت بیمارستان فوق تخصصی ریه با شرکت «اچ تی سی - HTC» و توسعه بیمارستان شهید لواسانی را از دیگر قراردادهای پسابرجامی اعلام کرد.
    مدیرعامل شرکت خانه سازی ایران گفت: اکنون به سوی ساخت بیمارستان های نسل پنجم می رویم و بیمارستان شیراز از نسل این بیمارستان ها است.
    ‎مقدس زاده درباره بیمارستان نسل پنجم گفت: این بیمارستان به لحاظ مصرف بهینه انرژی و موادی که به کار رفته می شود، متفاوت و ارایه خدمات در این بیمارستانها با سهولت بیشتری انجام می شود.
    ‎مقدس زاده همچنین از دردست ساخت بودن 1600 واحد مسکونی برای کارکنان تامین اجتماعی در استان های کشور خبر داد.
    ‎شرکت «وامد» یکی از بزرگترین‎ بیمارستان سازهای جهان است که در کشورهای مختلف بیش از 720 بیمارستان و مرکز درمانی ساخته است.
    مدیرعامل شرکت خانه سازی ایران درباره ارتقای هتلینگ (خدمات رفاهی بیماران ) بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی گفت: شرکت خانه سازی ایران از سال گذشته در محورهای تاسیسات و تجهیزات، نطافت و بهداشت و مسائل رفاهی براساس یک پروتکل مدون شروع به کار کرده است.
    وی افزود: سال گذشته در ٣٢ بیمارستان و سال جاری نیز در مابقی بیمارستان ها اقدام های لازم در راستای ارتقای هتلینگ انجام شده است و در 6 ماهه نخست سال آینده نیز در تمام بیمارستان های تامین اجتماعی این اقدام انجام می شود.
    این عضو هیات مدیره تصریح کرد: استراتژی شرکت این بود که هتلینگ تمام بیمارستانها با شاخص های یکسان انجام شود و تلاش داریم تا با آموزش های لازم به بیمارستانها در جهت نگهداشت این هتلینگ ها گام برداریم.
    به گزارش ایرنا، محور اصلی برگزاری همایش بزرگ صندوق‌های بازنشستگی، دغدغه نمایان سازی و ایجاد شفافیت است که باید به عنوان رویکرد کلی، مقوله در معرض قرار گرفتن تجربه شود.
    در همایش جامع اقتصادی صندوق های بازنشستگی چهار صندوق بازنشستگی، 20 هلدینگ و 462 بنگاه حضور دارند که 42 شرکت شیمیایی، 38 شرکت دارویی، 34 شرکت سیمانی، 32 شرکت انبوه‌سازی، 32 شرکت لبنی، 25 شرکت حمل و نقل، 22 شرکت فعال در بخش مالی، 37 شرکت صنایع فلزی، 26 شرکت کانی و 174 مورد از انواع دیگر فعالیت‌هاست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی