عصر بازار

یک مقام مسئول خبر داد؛

تشکیل اولین جلسه صندوق تثبیت بورس با حضور سیف و طیب نیا

عصر اعتبار- رئیس اداره نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار از تشکیل نخستین جلسه صندوق تثبیت بازار سرمایه در شنبه هفته آینده (۳۰ بهمن) با حضور وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی خبر داد.

تشکیل اولین جلسه صندوق تثبیت بورس با حضور سیف و طیب نیا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، محسن خدابخش، رئیس اداره نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار از تشکیل نخستین جلسه صندوق تثبیت بازار سرمایه در شنبه هفته آینده (30 بهمن) با حضور وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی خبر داد.

    وی با اشاره به مصمم بودن این سازمان برای اجرای قانون تشکیل صندوق تثبیت بازار سرمایه اظهار کرد: صندوق تثبیت بازار سرمایه که موضوع ماده 28 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب سال 1394 مجلس شورای اسلامی است که اساسنامه آن نیز در همان سل در هیئت دولت به تصویب رسیده و معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان بورس و اوراق بهادار، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی ابلاغ کرد.

    رئیس اداره نظارت بر بورس‌های معاونت اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: در راستای اجرای این قانون و با توجه به افت پیاپی شاخص‌ها در ماه‌های اخیر که موجب وارد آمدن ضرر و زیان‌های مختلف به سهام‌داران خصوصا حقیقی شده است، سازمان بورس مصمم به راه‌اندازی این صندوق است که به همین منظور شنبه هفته آینده (30 بهمن) نخستین نشست هیئت امنای صندوق تثبیت بازار سرمایه با حضور علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، ولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی، احمد دوست‌حسینی رئیس صندوق توسعه ملی، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار خواهد شد.

    وی با بیان اینکه اعضای هیئت امنا، در این جلسه اعضای هیئت عامل را انتخاب می‌کنند، افزود: پس از انتخاب هیئت عامل، منابع مالی این صندوق و نحوه تخصیص آن نیز مشخص می‌شود.

    به گفته خدابخش، منابع این صندوق بر اساس آنچه در اساسنامه آمده، به طور کلی از دو محل ردیف بودجه سنواتی دولت و دیگری منابع داخلی سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین اخذ یک واحد درصد از منابع سالانه صندوق توسعه ملی و همچنین سرمایه‌گذاری این صندوق در بازار سرمایه و خرید و فروش سهام است؛ ‌ضمن اینکه برخی کارمزدهای معاملات سهام نیز که به سازمان بورس و اوراق بهادار اختصاص می‌یابد، به این صندوق منتقل شده تا با استفاده از آن به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف بپردازد.

    بر اساس اساسنامه صندوق تثبیت بازار سرمایه، مهم‌ترین وظیفه این صندوق، پوشش ریسک معاملات سهام در شرایط بحران ـ نوسانات شدید در نماگرهای بازار سهام در دوره زمانی مشخص ـ به خصوص برای سهام‌داران حقیقی و خرد است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو