عصر بازار

بررسی راهکارهای گسترش روابط بانکی ایران و جمهوری آذربایجان

عصر اعتبار- در مذاکرات روز دوشنبه ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مسئولان اقتصادی و مالی جمهوری آذربایجان راهکارهای گسترش روابط بانکی دو کشور بررسی شد .

بررسی راهکارهای گسترش روابط بانکی ایران و جمهوری آذربایجان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را در این سفر به جمهوری آذربایجان دو تن از معاونین وی و مدیرعامل بانک ملی کشورمان همراهی می کنند.
    در این مذاکرات از طرف جمهوری آذربایجان شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد ، المان رستم اف رئیس بانک مرکزی و رفعت اصلانلی رئیس اتاق نظارت بر بازار مالی این کشور حضور داشتند .
    ولی الله سیف در پایان این مذاکرات به خبرنگاران گفت: با توجه به عزم و اراده روسای جمهوری ایران و جمهوری آذربایجان در جهت بسط روابط اقتصادی و تجاری، در راستای تحقق این مهم مذاکراتی در زمینه گسترش روابط بانکی با رییس بانک مرکزی جمهوری آذربایجان در تهران داشتیم .
    به گفته رئیس کل بانک مرکزی کشورمان این سفر نیز به دعوت رئیس بانک مرکزی جمهوری آذربایجان تحقق یافته و مذاکرات مفصلی در این دیدار انجام گرفت .
    سیف افزود: قرار شده هفته آینده هیات کارشناسی جمهوری آذربایجان به ایران سفر کند تا مذاکرات را نهایی کنیم و بتوانیم در زمینه های مختلف همکاری های بانکی مناسب را متناسب با نیازهای اقتصادی دو کشور ایجاد کنیم .
    وی گسترش همکاری میان بانکهای تجاری ایران و جمهوری آذربایجان برای تسهیل روابط و مبادلات تجاری فیمابین، ایجاد یک حساب کارتی مخصوص برای کار کردن با ارز ملی دو کشور که در واقع سهولت بیشتر برای تجار ایرانی و آذربایجانی ایجاد می کند تا بتوانند مبادله تجاری خود را راحت تر تصفیه حساب کنند از محور های عمده مورد مذاکره در این دیدار در باکو اعلام کرد .
    ولی الله سیف اتصال سوییچ ملی کارت های بانکی ایران و جمهوری آذربایجان را از جمله موضوع مورد مذاکره عنوان کرد و گفت، با تحقق این مهم گردشگران دو کشور می توانند بطور متقابل از این کارتهای ملی خود در سفر های گردشگری استفاده کنند و با این کار یک شرایط مناسب برای آنها ایجاد می شود .
    رییس کل بانک مرکزی کشورمان گفت: یکی از بحث های در این مذاکرات در باکو در رابطه با شرایط بانک ملی ایران بود که از دوره های گذشته شعبه ای آن در پایتخت جمهوری آذربایجان فعال می باشد .
    ولی الله سیف تصریح کرد، در این مذاکرات فرمت و روش ادامه فعالیت شعبه بانک ملی ایران در باکو، مورد بحث قرار گرفت و یکی از روش های که احتمالا عملیاتی می شود تبدیل شدن آن به یک بانک مستقل آذربایجانی که صد درصد سهم آن متعلق به بانک ملی ایران است و می تواند از این بابت کارآیی و بهره وری بیشتری را در جهت ارتقای ارتباط تجاری با ایران به وجود بیاورد.
    رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: طرف جمهوری آذربایجان در این مذاکرات آماده همکاری کامل با طرف ایرانی بوده تا روابط فیمابین شکل واقعی خود را بگیرد .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی