عصر بازار

موافقتنامه تشویق و حمایت از سرمایه گذاری ایران و لوکزامبورگ امضا شد

عصر اعتبار- وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و وزیر امورخارجه و اروپایی لوکزامبورگ موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری را با هدف تضمین حقوقی سرمایه فعالان اقتصادی ۲ کشور امضا کردند.

موافقتنامه تشویق و حمایت از سرمایه گذاری ایران و لوکزامبورگ امضا شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از شادا، وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران پس از امضای موافقتنامه در ساختمان این وزارتخانه که با حضور وزیر امورخارجه و اروپایی لوکزامبورگ صورت گرفت، گفت: سیاست کلی ایران، بهبود روابط با کشورهای اروپایی بویژه لوکزامبورگ است و امضای این موافقتنامه نشانه ای از حسن نیت و علاقه مندی 2 کشور برای توسعه روابط اقتصادی است.
    «علی طیب نیا» افزود: هنوز از پیشرفت روابط بانکی (2 کشور) راضی نیستیم که سفر رئیس کل بانک مرکزی به همراه مدیران بانکی به لوکزامبورک می تواند در این زمینه موثر باشد.
    طیب نیا بر علاقه ایران به امضای موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف تاکید کرد و گفت: این موافقتنامه در کنار برقراری روابط بین بانک های 2 کشور می تواند تاثیرگذار باشد.
    وی افزود: بازار سرمایه ایران نیز به ایجاد روابط با نهادهای مالی لوکزامبورگ تمایل دارد.
    «ژان اسلبورن» وزیر امورخارجه و اروپایی لوکزامبورگ، نیز در این دیدار از علاقه کشورش به همکاری در بخش های حمل و نقل هوایی و سرمایه گذاری خبر داد.
    به گزارش ایرنا، آذرماه پارسال وزیر امورخارجه لوکزامبورگ در سفر به تهران و دیدار با رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از برقراری ارتباطات کارگزاری بانکی میان دو کشور استقبال کرده بود.
    اول آبان ماه امسال نیز وزیر اقتصاد لوکزامبورگ پس از دیدار با همتای ایرانی خود در تهران اعلام کرد قرار است قرارداد حمایت از سرمایه گذاری متقابل 2 کشور در پایان همان ماه امضا شود.
    وی ابراز علاقه کرد در زمینه قرارداد «اجتناب از اخذ مالیات مضاعف» نیز مذاکرات بیشتری شود.
    همان زمان مدیرکل اتاق بازرگانی لوکزامبورگ در گفت و گو با ایرنا گفت: حجم کنونی تجارت 2 کشور پنج میلیون یورو است و باید افزایش یابد.
    به گزارش ایرنا، لوکزامبورگ کشور کوچکی در شمال اروپا به پایتختی شهر لوکزامبورگ است که با آلمان، فرانسه و بلژیک مرز مشترک دارد. این کشور با توجه به جمعیت پانصدهزار نفری خود از کشورهای ثروتمند اروپایی به حساب می آید.
    تورم کم، نرخ رشد اقتصادی متوسط و سطح بالای نوآوری از مهمترین ویژگی های اقتصاد باثبات لوکزامبورگ است که در گروه اقتصادهای دارای درآمد بالا طبقه بندی می شود.
    بر اساس اعلام صندوق بین المللی پول، لوکزامبورگ در سال 2011 میلادی (1390 خورشیدی) دومین اقتصاد ثروتمند جهان پس از آمریکا با سرانه تولید ناخالص داخلی 80 هزار و 119 دلار بود.
    لوکزامبورگ بزرگ ترین مرکز صندوق سرمایه گذاری و مهمترین مرکز بانکداری خصوصی در جهان است و اکنون سرمایه گذارانی از این کشور در بازار سرمایه ایران فعالند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی