عصر بازار

کلاهبرداری ۱۲ میلیارد تومانی از طریق تشکیل صندوق خانگی

عصر اعتبار- پوریانی از پرونده کلاهبرداری ۱۲ میلیارد تومانی از طریق راه‎اندازی صندوق خانگی به بهانه اعطای وام و سود بالای ۳۰ درصد خبر داد.

کلاهبرداری ۱۲ میلیارد تومانی از طریق تشکیل صندوق خانگی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، عباس پوریانی رئیس کل محاکم تهران در حاشیه بازدید از مجتمع قضایی شهید محلاتی با اشاره به یکی از پرونده‎های مطروحه در این مجتمع اظهار کرد: پرونده‏ای تحت عنوان کلاهبرداری 12 میلیاردی توسط یک زن در این مجتمع در حال رسیدگی بوده که پس از انجام تحقیقات در نهایت کیفرخواست صادر شد.

    وی در تشریح جزئیات این پرونده گفت : زن کلاهبردار با راه اندازی صندوق وام خانگی و پس از جلب اعتماد عمومی به بهانه اعطای وام و سود بالای 30 درصد، ‌سپرده گذاری مردم را به ارزش 12 میلیارد تومان جمع آوری کرده و سپس متواری شده بود که دستگبر شد.

    پوریانی تصریح کرد: از آنجاییکه متهم به شکل غیرقانونی سپرده‌های مردم را اخذ و از این طریق کلاهبرداری کرده بود، پرونده قضایی در دادسرا تشکیل و در نهایت کیفرخواست تحت عنوان کلاهبرداری صادر شد.

    رئیس کل محاکم تهران از ثبت 170 شکایت کیفری در این پرونده خبر داد و گفت: پس از ارسال پرونده به دادگاه، قاضی شعبه 1132 مجتمع قضایی شهید محلاتی با تغییر عنوان مجرمانه  متهمه را به اتهام تحصیل مال نامشروع محکوم به رد مال و حبس نموده و در نهایت این رای در دادگاه تجدیدنظر تایید شد.

    پوریانی ضمن هشدار به مردم اظهار کرد:  این افراد در ابتدا به منظور جذب مشتری و کسب اعتماد مردم سودهای غیرمتعارف پرداخت می‌کردند اما پس از اینکه میزان سپرده‎ها زیاد شد اقدام به سوء استفاده و تصاحب پولهای مردم می‎کنند.

    وی تصریح کرد: مردم به این موارد توجه ویژه کنند و در قبال پیشنهادات این چنینی بدون بررسی اقدامی انجام ندهند.

    رئیس کل محاکم تهران در پایان گفت: پرونده‎های متعددی در این زمینه در مراجع قضایی تشکیل شده این درحالی است که افزایش آگاهی مردم می‎تواند نه تنها از متضرر شدن آنها و منافعشان، بلکه از تشکیل پرونده نیز جلوگیری کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی