عصر بازار

رییس پلیس آگاهی ناجا خبر داد

رصد و بررسی فرار مالیاتی قاچاقچیان و متهمان در بازداشت

عصر اعتبار- رییس پلیس آگاهی ناجا از نظارت این پلیس بر فرارهای مالیاتی خبر داد و گفت:‌ حتی در جرائمی مانند قاچاق کالا نیز پلیس آگاهی هم به فرارهای مالیاتی رسیدگی می‌کند، در واقع افرادی که ممکن است حتی تحت عناوین دیگری دستگیر شده باشند، وضعیت فرار مالیاتی‌شان نیز رصد می‌شود.

رصد و بررسی فرار مالیاتی قاچاقچیان و متهمان در بازداشت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سردار محمدرضا مقیمی درباره برخورد پلیس با جرائم اقتصادی اظهارکرد: معاونت مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی به موضوع فرارهای مالیاتی، عدم باز رداخت تسهیلات و ... ورود پیدا کرده و بسیاری از پرونده‌ها در حال رسیدگی است.

    وی ادامه داد: با توجه به اینکه پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی از سال‌های گذشته شروع به کار کرده است، در حال حاضر همکارانمان را آموزش داده‌ایم و آنها تخصصی تر شده‌اند. به‌طوری که در اقصی نقاط کشور این پلیس را تشکیل داده‌ایم و در همه استان‌ها پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی داریم.

    رییس پلیس آگاهی ناجا درباره آمار کشف فرارهای مالیاتی نیز گفت: اگر از حوزه‌های مربوطه نیز بپرسید آنها به شما خواهند گفت که پلیس درصد زیادی از فرارهای مالیاتی را کشف کرده است.

    وی درپاسخ به این سوال که چرا این موارد اطلاع کسانی نمی‌شود، نیز به ایسنا گفت: چون این مباحث مباحث اقتصادی است و ممکن است با صحبت کردن و اطلاع‌رسانی تغییراتی در وضعیت اقتصادی کشور ایجاد شود، کمتر اطلاع‌رسانی می‌شود اما پلیس به خوبی در این حوزه وارد شده و نظارت خوبی هم در این فضا دارد.
    مقیمی با بیان اینکه تقریبا می‌توان گفت که کمتر پرونده اقتصادی وجود دارد که پلیس به آن نپرداخته و تذکر لازم را نداده باشد، گفت:البته در حوزه‌های قضایی نیز مسئولان زحمات زیادی می‌کشند و همکاری خوبی هم در این زمینه وجود دارد.

    رییس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه توفیقات خوبی در بحث مبارزه با فرارهای مالیاتی داشتیم، اظهارکرد: حتی در جرائمی مانند قاچاق کالا نیز پلیس آگاهی هم به فرارهای مالیاتی رسیدگی می‌کند، در واقع افرادی که ممکن است حتی تحت عناوین دیگری دستگیر شده باشند، وضعیت فرار مالیاتی‌شان نیز رصد می‌شود.

    وی درپاسخ به این سوال که آیا آمار وقوع فرارهای مالیاتی و دیگر جرائم اقتصادی کاهش داشته یا خیر، نیز گفت: ممکن است این آمارها  از نظر وقوع کاهش داشته باشد اما از نظر کشف افزایش داشته‌ایم چرا که توان و اقدامات پلیس افزایش داشته است.

    به گفته رییس پلیس آگاهی ناجا فضا برای سودجویان ناامن شده و بالارفتن آمار کشفیات سبب کاهش آمار وقوعات و افزایش ریسک متخلفان شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی