عصر بازار

رئیس کل بیمه مرکزی خبر داد:

استفاده از ارزیابان خسارت به عنوان وکیل در دعاوی بیمه‌ای

عصر اعتبار- رییس کل بیمه مرکزی گفت: مردم می توانند از ارزیابان خسارت به عنوان وکیل در دعاوی بیمه ای استفاده کنند. همچنین با تلاش های انجام گرفته متوسط زمان رسیدگی به شکایات از شرکتهای بیمه از ۷۳ روز به ۶ روز کاهش یافته است.

استفاده از ارزیابان خسارت به عنوان وکیل در دعاوی بیمه‌ای
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، عبد الناصر همتی، رئیس کل بیمه مرکزی گفت: یکی از اقدامات مهم و قابل توجه وزارت اقتصاد و بیمه مرکزی ایران در دولت تدبیر و امید تقویت ارزیابان خسارت به منظور حمایت از عموم بیمه گذاران بوده است، چرا که پرداخت خسارت مناسب، واقعی و به موقع یکی از مهمترین شیوه های توسعه و تبلیغ خدمات صنعت بیمه بشمار می آید که این مهم با حضور و تخصص ارزیابان خسارت در برآورد واقعی خسارت امکان پذیر خواهد بود.

    وی نقش ارزیابان خسارت در پرداخت به موقع و درست خسارت را مهم دانست و گفت: افزایش فعالیت ارزیابان خسارت ممکن است در برخی موارد با پرداخت بیشتر خسارت رابطه مستقیم داشته باشد و این مهم نه تنها ما را نگران نمی کند بلکه موجب می شود تا بتوانیم با پرداخت صحیح خسارت هدف اصلی بیمه که ایجاد آرامش و امنیت در بیمه گذاران است را عملی کنیم و از سوی دیگر با دید فنی تری به ارائه نرخ و شرایط در هنگام صدور اقدام کنیم.

    رئیس کل بیمه مرکزی افزود: به منظور حمایت از خدمات تخصصی ارزیابان خسارات دستور بررسی مجدد آیین نامه 85 و تسهیل شرایط اخذ مجوز ارزیابی را صادر کرده ایم تا فضا برای حضور متخصصان رشته های گوناگون در صنعت بیمه فراهم شود. چرا که معتقد هستیم با چنین فعالیت های حمایتی و نظارتی مردم و شرکت های بیمه می توانند از نظرات کارشناسی آنها در ارزیابی دقیق ریسک و پرداخت خسارت بهره مند شوند.

    بنا به گفته رییس کل بیمه مرکزی ایران از این پس مردم می توانند از ارزیابان خسارت به عنوان وکیل در دعاوی بیمه ای نیز استفاده کنند.

    همتی همچنین از استقبال مردم از سامانه رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی خبر داد و گفت: بیمه‌ مرکزی به منظور افزایش رضایت بیمه‌گذاران و تسریع و تسهیل در روند رسیدگی به شکایات مردمی، اقدام به راه اندازی سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایات بیمه‌گذاران کرده است تا بیمه‌شدگان، بیمه‌گذاران و همچنین زیاندیدگان با مراجعه به وب سایت بیمه‌مرکزی به آدرس www.centinsur.ir بتوانند شکایت خود را با سهولت مطرح و پیگیری کنند.

    وی افزود: خوشبختانه عملکرد سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایات بیمه‌گذاران در بیمه مرکزی حکایت از کاهش تعداد شکایات از شرکتهای بیمه و کاهش متوسط زمان رسیدگی به شکایات از شرکتهای بیمه  از 73 روز به 6 روز دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی