عصر بازار

صندوق بین المللی پول گزارش داد؛

اقتصاد جهانی امسال خیز برمی‌دارد

عصر اعتبار- رئیس صندوق بین المللی پول گفت:« انتظار می رود که ضرب آهنگ رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی سریع تر از سال های گذشته باشد.»

اقتصاد جهانی امسال خیز برمی‌دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول گفت: «بعد از سالها رشد کند اقتصاد جهانی انتظار می رود که ضرب آهنگ اقتصاد جهانی در سال جاری و آینده میلادی سرعت بخشیده شود.»

    وی تصریح کرد:روند صعودی رشد اقتصاد جهانی در سال طی سال 2017 و 2018 میلادی در اقتصادهای پیشرفته و نوظهور نمایان خواهد شد. 

    رئیس صندوق بین المللی پول خاطر نشان کرد: این بدان معنا نیست که از خطر رهایی یافته ایم و البته افزایش درگیری ها و نیز روند نزولی بهای نفت می تواند بر روی رشد اقتصاد جهانی و نیز میزان درآمد دولت ها تاثیر منفی بگذارد.

    لاگارد گفت: «اگرچه بهای نفت به تازگی با افزایش روبرو شده اما انتظار نمی رود که قیمت آن به سطح قبل از سال 2014 میلادی بازگردد».

    وی در ادامه گفت: «اگر کشورها یک سیستم پیشرفته مالیاتی را ایجاد کنند، قادر به ایجاد منابع مورد نیاز برای رویارویی با چالش های بیشتر و نیز ایجاد یک رفتار کارآمد و نیز عادلانه در نظام اقتصادی خود می شوند و تحقق این امر مسلما نیازمند یک استراتژی جامع برای اصلاح سیاست مالیاتی و همچنین اصلاح اداره درآمد است و منظور آن است که برای چه چیزی و از چه شخصی باید مالیات گرفت و جمع آوری مالیات به چه گونه ای باشد. »

    رئیس صندوق بین المللی پول گفت: «گام بعدی در جهت رشد اقتصادی بیشتر کشورها، ایجاد رابطه میان اصلاح سیاست مالیاتی با اصلاح اداره درآمد است که این موضوع موجب می شود تا کشورها از دردسرهای زمان بر که در گذشته درگیر آن بوده اند، دور باشند و گام بلندی را در جهت پیشرفت طی کنند. »

    او تصریح کرد:تحقق این امر با تقویت ظرفیت مدیریت مالیات در ابتدای فرآیند اصلاحات صورت می گیرد و این موضوع می تواند به تولید درآمد و نیز درآمد قابل اطمینان برای شماری از کشورها تبدیل شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو