عصر بازار

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی خبر داد

اجرای طرح «سلامت بازنشستگان تامین اجتماعی»

عصر اعتبار-نشست بحث‌های تخصصی رئیس و اعضای کانون عالی کارگران بازنشسته با معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

اجرای طرح «سلامت بازنشستگان تامین اجتماعی»
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در این نشست که رئیس و اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران نیز حضور داشتند، سه محور طرح کرامت رضوی، اجرای طرح سلامت بازنشستگان و ارائه طرح‌های جدید در سال آینده مورد بررسی قرار گرفت.
    معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در این نشست، از برنامه ریزی برای اجرای طرح سلامت بازنشستگان تامین اجتماعی برای نخستین بار خبر داد و اجرای پایلوت این طرح را در استان تهران اعلام کرد.
    منصور اعتصامی افزود: در این طرح، سلامت بازنشستگان در محور توجه قرار دارد و پیشگیری از بیماری‌هایی مانند دیابت، فشارخون، پوکی استخوان و مراقبت‌های سالمندان پیگیری می‌شود. همچنین انجام مشاوره‌های روان‌شناسی به ویژه در ارتباط با مسائل خانوادگی برای بازنشستگان در این طرح فراهم می‌شود.
    وی با اعلام اینکه در ماه اردیبهشت بازنشستگان تامین اجتماعی برای زیارت حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) اعزام می‌شوند، گفت: همچنین دستورالعمل راهبری کاروان زیارتی نیز در دست اجرا است. این دستورالعمل کمک می‌کند تا انسجام لازم برای آداب زیارت ایجاد شود.
    معاون فرهنگی و اجتماعی اظهار کرد: معتقدیم در کنار کارت هوشمند سلامت، کارت هویتی تامین اجتماعی برای بازنشستگان تهیه شود تا این کارت به منزله کارت ملی بازنشستگان مورد استفاده قرار گیرد و در سطح ملی به عنوان نماد بازنشسته تامین اجتماعی معرفی شود.

    اعتصامی برگزاری جلسات مستمر با نمایندگان تشکل‌های کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی را ضروری دانست و افزود: در طول سه سال فعالیت این معاونت در کنار کانون‌های بازنشستگی همدلی ایجاد شده است. این فرآیند صمیمیت و ارتباط باید متحدانه پیش رود و در این صورت فرصت ارائه نظرها و مطرح شدن عقاید ایجاد می‌شود و مسائل با همفکری و همدلی پیش می‌رود.

    رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی در این نشست پیگیری امور فرهنگی را بسیار پرمسئولیت و سنگین توصیف کرد و فراهم شدن زمینه‌های مناسب برای ایجاد تعامل با کانون‌های بازنشستگی از طریق معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان را حرف نخست تحقق مطالبات این گروه دانست.
    علی‌اصغر بیات با اشاره به فعالیت ٣٣۰ کانون بازنشستگان استانی و شهرستانی‌ و جمعیت افزون بر ٣ میلیون نفر بازنشستگان تامین اجتماعی افزود: موضوع طرح سلامت بسیار ارزشمند است و این طرح اگر در کانون‌های بازنشستگی شهرستان‌ها به اجرا درآید، می‌تواند نتایج سودمندی را در پی داشته باشد.
    مشاور کانون عالی کارگران بازنشسته سازمان تامین اجتماعی در این نشست، با بیان اینکه تحول نوینی در عرصه برقراری ارتباط با تامین اجتماعی و شرکای اجتماعی ایجاد شده است، افزود: این تحول دوسویه بوده و در راستای منافع سازمان و مجموعه خدمت‌گیرندگان رخ داده است.

    حسن صادقی تشریح جایگاه تامین اجتماعی را برای جامعه هدف، بسیار مهم دانست و گفت: یکی از وظایف معاونت فرهنگی و اجتماعی ایجاد شفافیت در وظایف و عملکرد سازمان است تا نقاط قوت و ضعف امور مشخص و برای رفع آن تلاش جمعی شود، به ویژه مسائلی مانند خروج درمان از تامین اجتماعی و ایجاد تعهدات پایدار برای این نهاد می‌تواند در بلند مدت به زیان سازمان باشد.

    وی همچنین افزایش اطلاعات بازنشستگان و جامعه کارگری از عملکرد سازمان و نیز آشنایی آنها با منافع تامین اجتماعی را بسیار ضروری دانست و اظهار کرد: اجرای طرح کرامت رضوی، فرصت مناسبی برای انجام گرفتن این آشنایی است.

    رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در ادامه حوزه فرهنگی و اجتماعی سازمان را درخور تقدیر و ستایش دانست و افزود: عملکرد این حوزه در هیچ دوره‌ای اینگونه موثر و فعال نبوده است.

    دبیر کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی نیز در این نشست با بیان اینکه از همان آغاز فعالیت معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان، توجه زیادی به امور بازنشستگان شد، افزود: با حذف این معاونت در گذشته، امور بازنشستگان کم‌کم رو به فراموشی رفت.
    محمد اسدی با اشاره به طرح کرامت رضوی به عنوان یکی از طرح‌های بزرگی که کلید آن زده شده است، گفت: همچنین ارائه خدمات مناسب از طریق این طرح موجب شده است که تقاضای بازنشستگان برای انجام این سفر افزایش چشمگیری یابد که نشان از کیفیت و اجرای خوب طرح است.

    رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران نیز در این نشست، خواستار پیشبرد امور بر اساس انجام مشورت با شرکای اجتماعی و نمایندگان تشکل‌های کارگری شد.
    به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مهدی حسینی با بیان اینکه انجام مشورت می‌تواند در پیشبرد امور موثر باشد، افزود: با توجه به آشنایی کانون‌ها با بازنشستگان، این فرصت فراهم است تا خواسته‌های این گروه از افراد جامعه ارزیابی و معرفی شود.
    گفتنی است، تا کنون ٨٦ گروه از بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به مشهد مقدس اعزام شده‌اند که این میزان بیش از ٢٢ هزار نفر را شامل می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو