عصر بازار

منتظر نظر شورای نگهبان درباره مصوبه بازنشستگی با ۲۰ سال سابقه کار زنان هستیم

عصر اعتبار- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که شورای نگهبان ملزم نیست ایراد وارده از سوی مجمع تشخیص مصلحت را قبول کند،گفت:فکر می کنم، مصوبه مجلس در خصوص بازنشستگی ۲۰ ساله زنان در حکم قانون تلقی می‌شود، البته باید تا فردا صبر کنیم و ببینیم شورای نگهبان در این‌باره چه نظری ارائه می کند

منتظر نظر شورای نگهبان درباره مصوبه بازنشستگی با ۲۰ سال سابقه کار زنان هستیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، فاطمه ذوالقدر امروز -سه شنبه- در حاشیه رونمایی از لوگوی فراکسیون زنان مجلس در جمع خبرنگاران گفت: ما در بازدید هایی که از دستگاه های مختلف داشتیم شاهد بودیم که بانوان این دستگاه ها خواهان بازنشستگی پیش از موعد هستند، اعضای فراکسیون زنان مجلس در این زمینه تلاش کرد که با طرح موضوع بازنشستگی پیش از موعد زنان گامی در راستای این خواسته زنان بردارد.
    وی افزود: بازنشستگی پیش از موعد زنان در لایحه برنامه پنجم نیز وجود داشت، ولی تمام صندوق‌های بیمه زیر بار آن نمی‌رفتند و صندوق تامین اجتماعی برای آن شرط سنی گذاشته بود.
    نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ما در این مصوبه خواستیم که این شرط سنی برداشته شود و همه صندوق‌ها ملزم شوند با بازنشستگی 20ساله زنان موافقت کنند.
    وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی با این مصوبه مجلس موافقت کرد، شورای نگهبان نیز این مصوبه را رد نکرد اما مجمع تشخیص مصلحت نظام در یک نظر مشورتی این مصوبه را مغایر اصل 16 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست.
    این نماینده مجلس دهم تصریح کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار تعیین شرط سنی برای آن شد، این موضوع بار دیگر در کمیسیون تلفیق مجلس بررسی شد اما کمیسیون تلفیق برنامه نظر مجمع را رد و بر نظر قبلی خود پافشاری کرد.
    ذوالقدر افزود: در این راستا شورای نگهبان ملزم نیست ایراد وارده از سوی مجمع را قبول کند؛ بنابراین فکر می کنم، مصوبه مجلس در خصوص بازنشستگی 20 ساله زنان در حکم قانون تلقی می‌شود، البته باید تا فردا صبر کنیم و ببینیم شورای نگهبان در این‌باره چه نظری ارائه می کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی