عصر بازار

"برگزیت" به ضرر عربستان تمام می‌شود

عصر اعتبار- خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که کاهش ارزش پوند این کشور را رقم زد به زودی تأثیرات منفی خود را بر شرکت هایی که با عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس همکاری می کنند بروز خواهد داد.

"برگزیت" به ضرر عربستان تمام می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، قطعی شدن خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باعث شد تا کاهش ارزش پوند این کشور کلید بخورد.

    کاهش ارزش پوند انگلیس در حال آسیب زدن به برخی از شرکت های فعال در حوزه های نفتی و پتروشیمی است که در خاورمیانه فعالیت می کنند و همین مسئله می تواند به آسیب دیدن صنعت نفت عربستان منجر شود.

    شرکت دانش بنیان "یونایتد کورپوریشن"، اعلام کرده است که از کاهش ارزش پوند و بلاتکلیفی سیاست های آینده گمرکی در این کشور آسیب دیده است.

    این شرکت به شرکت های نفتی بزرگی در کشورهای حوزه خلیج فارس نظیر شرکت ملی نفت کویت، قطر پترولیوم، و شرکت نفت آرامکوی عربستان سعودی خدمات ارائه می کند.

    کریم فاتحی، مدیر شرکت یونایتد کورپوریشین در مصاحبه ای با فایننشیال تایمز اعلام کرده است 8 شرکت از 10شرکت تأمین کننده قطعات این شرکت دانش‌ بنیان طی نامه ای اعلام کرده اند که قرار است به دلیل کاهش ارزش پوند قیمت محصولات خود را افزایش دهند.

    این شرکت به دلیل اینکه قراردادهای خود را به پوند انگلیس می بندد به شدت از کاهش ارزش ارز ملی انگلیس متضرر شده است.

    مشتریان این شرکت نیز خواهان تمدید قراردادهای خود برای بلند مدت با قیمت پیشین این قراردادها هستند.

    ارزش پوند طی روزهای گذشته نیز به روند کاهش خود ادامه داد و طی روز جاری با کاهش 0.3 درصد در برابر دلار به 1.24 دلار رسید.

    به گفته جورج ساراولوس، یکی از مقامات دویچه بانک آلمان، این احتمال وجود دارد که ارزش پوند انگلیس 16 درصد دیگر نیز سقوط کرده و به 1.05 دلار برسد.

    فتاحی تأکید می کند که شرکت متبوع خود حدود 85 درصد از تجهیزات مورد نیاز را از آمریکا و اروپا تأمین می کند که کاهش ارزش پوند هزینه تأمین این تجهیزات را به شدت افزایش داده است.

    این فعال اقتصادی انگلیسی معتقد است که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می تواند این فرصت را به دیگر شرکت های اروپایی بدهد تا برخی از پروژه های شرکت های انگلیسی را چنگ آنها خارج کنند.

    وی همچنین معتقد است که خروج انگلیس می تواند موقعیت مکانی شرکت هایی از این دست  را که در لندن واقع شده اند نیز تهدید کند چرا که به اعتقاد وی مشتریان با این ذهنیت که لندن مرکز اقتصادی اتحادیه اروپاست به این شهر می آیند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو