عصر بازار

دادستان کل کشور:

بابک زنجانی تا بازگرداندن کامل پول ، اعدام نمی شود

عصر اعتبار- دادستان کل کشور گفت: حکم اعدام بابک زنجانی تا بازنگرداندن کامل پول بیت المال اجرا نمی شود.

بابک زنجانی تا بازگرداندن کامل پول ، اعدام نمی شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین جعفر منتظری روز پنج شنبه در حاشیه نشست «قوه قضائیه انقلابی» در جمع خبرنگاران افزود: حکم بابک زنجانی قطعی شده اما برای بازگرداندن پول‌هایی که به جیب زده و غالبا هم در خارج از کشور است تا اجرای حکم استرداد پول‌ها حکم اعدام وی اجرا نمی‌شود.
    وی خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که پول‌ها به بیت‌المال بازگردد و به بابک زنجانی هم گفته‌ایم باید این مسئله را در مرحله اهمیت قرار دهد.

    **فرد دستگیر شده از عناصر مهم در پرونده بابک زنجانی است
    دادستان کل کشور همچنین نقش فرد تازه دستگیر شده در پرونده بابک زنجانی را مهم توصیف کرد و گفت: این فرد از عناصر موثر در پرونده بابک زنجانی است و پرونده او در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد.

    ** افراد مرتبط با جریان فتنه در صورت عذرخواهی و توبه می توانند به اقیانوس ملت بپیوندد
    منتظری درباره اظهارات اخبر مبنی بر آزادی سران فتنه، با بیان این ضرب المثل که «آفتاب آمد دلیل آفتاب»، اظهار داشت: حرکت سال 88 جریان فتنه و حمایت‌های دولتمردان آمریکا از این افراد، پشتوانه اصلی این جریان و این که بی واسطه یا باواسطه در آمریکا ریشه داشته را نشان داد.
    وی تصریح کرد: حمایت امروز دولت جدید آمریکا از جریان و سران فتنه بیانگر تحت الحمایه آمریکا بودن این جریان است و دانسته یا نادانسته آبشخور این حرکت در آمریکا قرار داشت.
    دادستان کل کشور خطاب به افراد جزو این جریان گفت: تنها راه بازگشت آقایانی که جزو این جریان بودند، عذرخواهی از ملت و توبه است و در این صورت می توانند به اقیانوس ملت بپیوندند.
    منتظری یادآور شد: اما اگر بخواهند سر موضع خودشان باشند قطعا نظام از آنها نمی‌گذرد.

    **اختلاف دادگاه و دادسرا در پرونده بانک سرمایه بی معناست
    دادستان کل کشور همچنین در پاسخ به این سوال که چه تدبیری برای از بین رفتن مشکل پرونده بانک سرمایه و حل اختلاف بین دادگاه و دادسرا باید اندیشیده شود، گفت: این اختلاف بین دادسرا و دادگاه بی معنا است و دادسرا در رتبه قضایی پایین‌تر از دادگاه قرار دارد و در نهایت این دادگاه است که حکم را صادر می‌کند.
    منتظری ادامه داد: البته دادستان به موجب قانون حق دارد در صورت تشخیص به مغایر بودن رای دادگاه ، رأی خود را اعمال یا از طریق دادستان کل از ریاست قوه قضائیه درخواست اعمال ماده 477 کند.

    ** پرونده املاک شهرداری در مرحله دادسراست
    وی همچنین در تشریح آخرین وضعیت پرونده املاک شهرداری تصریح کرد: پرونده به دادسرا رفته و دادسرا در این زمینه تحقیقات لازم را انجام می‌دهد.
    دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: البته به دلیل گسترده بودن پرونده، بیش از 100 نفر تا به حال احضار شده‌اند و هنوز به مرحله صدور کیفرخواست برای افراد نرسیده است.
    منتظری یادآور شد: به نظر می‌رسد در این پرونده تعدادی احتمالا مجرم شناخته و تعدادی هم مسلما تبرئه شوند.

    ** پرونده برخورد قطار در سمنان نیازمند تحقیقات گسترده
    وی درباره صادر شدن یا نشدن کیفرخواست در پرونده برخورد دو قطار در سمنان یادآور شد: این پرونده نیاز به تحقیقات وسیع دارد.
    وی افزود: باید تحقیقات از لحاظ شناسایی مقصران و میزان صدمات وارده تکمیل شود و طولانی شدن پرونده های اینچنینی به دلیل طی شدن این فرآیند است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو