عصر بازار

رشد سرمایه صندوق‌های بازنشستگی در دولت یازدهم

عصر اعتبار- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رشد ۷۵ درصدی افزایش سرمایه صندوق‌های بازنشستگی در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: ارزش صادرات غیرنفتی صندوق‌ها در هشت ماهه امسال به رقم ۶۰۰۰ میلیارد دلار رسید.

رشد سرمایه صندوق‌های بازنشستگی در دولت یازدهم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، حجت‌اله میرزایی اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید افزایش سرمایه در شرکتهای مدیریتی تحت پوشش صندوق‌ها از 20 هزار میلیارد تومان به 35 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده که از رشد 75 درصدی حکایت دارد.

    وی افزود: درحال حاضر 18 صندوق بازنشستگی در کشور وجود دارد که چهار صندوق بازنشستگی فولاد، تامین اجتماعی، بازنشستگی کشوری و بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر وابسته به وزارت کار هستند و سهم مهمی از بازار کار را به خود اختصاص داده‌اند، به نحوی که 16.5 درصد صنعت سیمان، 17 درصد صنعت خودرو، 33 درصد صنعت فولاد، 10 درصد پتروشیمی و 40 درصد صنعت دارویی کشور بازارشان در اختیار این صندوق‌هاست.

    او تعداد شاغلان این صندوق‌ها را 66 هزار نفر و شاغلان بنگاه‌های زیرمجموعه آن را بیش از 140 هزار نفر ذکر کرد و گفت: در مجموع 208 هزار نفر به طور مستقیم در صندوق‌ها و بنگاه‌های وابسته مشغول فعالیت هستند.

    معاون امور اقتصادی وزیر کار در ادامه ارزش صادرات غیرنفتی صندوق‌ها در هشت ماهه امسال را 6000 میلیارد دلار ذکر کرد و گفت: صندوق‌ها علاوه بر آنکه در صادرات غیرنفتی و تامین ارز پیشتازند در جلب و جذب سرمایه‌گذاری و بهره‌مندی از فرصت‌های پس از برجام هم موفق و پیشقدم ‌بوده‌اند.

    به گفته میرزایی بازارهای سرمایه در تمام دنیا با صندوق‌های بازنشستگی اداره می‌شوند و بخش مهم و بزرگی از بازارهای مالی برعهده صندوق‌های سرمایه‌ای است، به همین دلیل صندوق‌های بازنشستگی در دنیا به اعتبار کارکرد اجتماعی مهمی که دارند بیش از آنکه یک نهاد اجتماعی باشند یک نهاد مالی اقتصادی به شمار می‌روند.

    وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 180 درصد GDP در کشورهای توسعه یافته مربوط به صندوق‌های بازنشستگی و سرمایه‌ای است در صورتی که در کشورهای در حال توسعه این سهم اندک است و به طور متوسط 35 درصد برآورد می‌شود.

    معاون امور اقتصادی وزیر کار در پایان با اشاره به تخصیص سالانه 40 میلیارد تومان از ردیف بودجه دولت برای جبران پرداخت مستمری بازنشستگان، افزود: در این راستا دو موضوع رفاه اجتماعی و برنامه اقتصادی را مدنظر قرار دادیم که در بعد رفاه اجتماعی پوشش بیمه همگانی و فراگیر و بالا بردن سطح رفاه بازنشستگان، جدی‌ترین موضوعی است که دنبال می‌شود و در سطح برنامه اقتصادی، افزایش سود از محل بهبود عملکرد، ‌افزایش بهره‌وری، سالم سازی و جلوگیری از فساد در بنگاه‌ها مورد پیگیری قرار گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو