عصر بازار

سیف اعلام کرد:

نتایج مذاکرات تهران-مسقط

دارایی بلوکه‌ شده‌ای در عمان نیست

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی که در هفته اخیر همراه رئیس جمهور عازم عمان شده بود، نتایج مذاکرات این سفر را تشریح و اعلام کرد که ایران منابع بلوکه شده‌ای در عمان ندارد.

نتایج مذاکرات تهران-مسقط
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، ولی الله سیف با ارائه توضیحاتی در رابطه با رایزنی‌های انجام شده با همتای عمانی خود گفت: با توجه به ظرفیت بالای همکاری‌های اقتصادی و بانکی بین دو کشور در این مذاکرات زمینه های مختلف همکاری مورد بحث و تفاهم قرار گرفت و توافق شد متن تفاهم‌نامه مناسب که دربرگیرنده تمام زمینه‌های همکاری‌ بانکی و پولی باشد تهیه و در نشستی که به زودی در تهران برگزار خواهد شد بین رؤسای کل بانک های مرکزی دو کشور به امضا برسد.

    آنطور که سیف عنوان کرد در این مذاکرات زمینه‌های همکاری دو جانبه بین بانک‌های مرکزی و همچنین توسعه ارتباطات بانک های تجاری دو ایران و عمان  مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    همچنین رئیس کل بانک مرکزی با همتای عمانی خود  درباره برقراری مکانیزم حساب مخصوص برای تسویه مبادلات فی مابین با پول‌های ملی دو کشور و اتصال سوئیچ ملیِ کارت‌های بانکی تبادل نظر داشته است.

    رئیس شورای پول و اعتبار  این را هم گفت که در نشست پیش رو، بانک‌های تجاری از هر دو طرف حضور خواهند داشت و مذاکرات لازم را برای شروع و گسترش همکاری انجام خواهند داد.

    توضیح رئیس کل درباره منابع بلوکه شده ایران در عمان


    اما دارایی‌های بلوکه شده ایران در عمان، دیگر موضوعی بود که سیف آخرین وضعیت آن را با توجه به سفر اخیر خود به این کشور تشریح کرد. بر اساس گفته‌های رئیس کل بانک مرکزی ایران منابع بلوکه شده‌ای در عمان ندارد.

    رئیس کل بانک مرکزی توضیح داد: بانک مرکزی عمان در زمانی که مشکل جابجایی منابع آزاد شده قبل از اجرای برجام را داشتیم با ما همکاری کرد و از طریق آنها توانستیم مشکل را برطرف کنیم.

    وی با بیان اینکه بخشی از آن منابع به صورت سپرده نزد بانک مرکزی عمان بود که امکان استفاده از آن را به هر صورتی که لازم باشد داشته‌ایم، یادآور شد: تاکنون به تدریج مبالغی از این منابع، مورد استفاده قرار گرفته و ترتیبی اتخاذ شد که بتوانیم در مورد بقیه آنها متناسب با نیازهای موجود با سهولت بیشتری اقدام کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو