عصر بازار

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه خبر داد؛

استفاده از واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر در طرح مسکن اجتماعی

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به احتمال استفاده از واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر در طرح مسکن اجتماعی، گفت: وجود واحدهای بدون متقاضی دلایل متعددی دارد که یکی از آنها اعمال برخی فشارها بوده است.

استفاده از واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر در طرح مسکن اجتماعی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از تسنیم ، علی چگنی با اشاره به این‌که بخشی از واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی است، اظهار کرد: این واحدها در سراسر کشور پخش شده و شماری از آنها گران است و در حاشیه ساخته شده و ممکن است کسی سراغ آن نرود.

    وی با بیان اینکه تعدادی از این واحدهای نیز به دلیل برخی فشارها ساخته شده و مازاد بر نیاز بوده است،‌ ادامه داد:‌ برای این واحدها از منابع مالی دولت و بانک‌ها هزینه شده و برای جلوگیری از اتلاف منافع برنامه داریم که از این ظرفیت در طرح مسکن اجتماعی استفاده شود.

    وی تصریح کرد:‌ متاسفانه برخی از این مسئله سوء برداشت می‌کنند، هدف اساسی ما این است که منابع مملکت را حفظ کنیم. این منافع تا چند ماه دیگر در اختیار این دولت است و پس از آن دولت دیگری می آید، اما منابع و واحدهای مسکن مهر سر جای خودش است.

    مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد:‌تلاش شده در صورت فراهم بودن شرایط و همچنین متقاضی نیز وجود داشته باشد، این اتفاق بیفتد که عملا تاکنون نتوانسته‌ایم چنین کاری را انجام دهیم.

    چگنی پیش‌تر نیز با اشاره به این‌که قرار بود امسال 70 هزار مسکن اجتماعی ساخته شود که البته به امسال نمی‌رسد به تسنیم گفته بود:‌ مسکن اجتماعی مقیاس کوچک و در دل شهر است. در این طرح یک سازنده می‌آید مثلا 12 واحد را می‌سازد و 5 واحد (40 درصد) آنرا به مسکن اجتماعی اختصاص می‌دهد و بقیه را می‌فروشد. مقایسا طرح اجتماعی آثار منفی بر اقتصاد نمی‌گذارد و انرا گرفتار نمی‌کند و بخش خصوصی درگیر این طرح می‌شود.

    وی با اشاره به این‌که جانمایی این طرح نیز در داخل شهر است، افزود: اولویت این طرح بافت فرسوده است. اگر دولت زمین داشته باشد آنرا تهاتر می‌کند،‌همچنین اهالی بافت نیز می‌توانند زمین را تامین کنندو سازنده نیز می‌تواند زمین این طرح را تامین کند. شرایط به گونه‌ای است که زمین در حوزه‌های ارزان‌قیمت شهری باشد. شیوه تامین مالی هم چون خیلی بزرگ نیست مقداری یارانه نیاز دارد. البته دنبال راه‌هایی هستیم که از طریق بانک‌های توسعه‌ای و نهادسازی چنین منابع مالی را برای آن تامین کنیم. اما دنبال دست‌اندازی به منابع جایی نیستیم.

    وی با بیان این‌که این طرح سالانه 200 میلیارد یارانه می‌خواهد دولت می‌تواند این مبلغ را تامین کند، تصریح کرد‌: تا پایان برنامه ششم توسعه این طرح 1000 میلیارد تومان یارانه می‌خواهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو