عصر بازار

ثبت‌نام ۱۵۰ هزار کارگرساختمانی در سامانه رفاهی

عصر اعتبار- معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ثبت نام بیش از ۱۵۰ هزار کارگر ساختمانی در سامانه واحد خدمات رفاهی وزارت رفاه خبر داد و گفت: کارگران ساختمانی تا پایان اسفند برای ثبت نام مهلت دارند.

ثبت‌نام ۱۵۰ هزار کارگرساختمانی در سامانه رفاهی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، احمد میدری با اشاره به ثبت نام کارگران ساختمانی در پنجره واحد خدمات رفاهی از دی ماه سال جاری اظهار کرد: در دی ماه به کارگران ساختمانی حائز شرایط متقاضی بیمه نامه تأمین اجتماعی در سراسر کشور  اعلام شد تا با در اختیار داشتن مدارک مورد نیاز، در سامانه www.samanehrefah.ir ثبت نام و کد رهگیری دریافت کنند.

    وی افزود: در حال حاضر حدود یک میلیون و 400 هزار کارگر ساختمانی در کشور مشغول فعالیت هستند که حدود  800 هزار نفر از آنها تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند.

    معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مبنای اجرای این طرح  مصوبه جلسه چهارم کارگروه اصلی رفع موانع اجرایی قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی است گفت:  پس از احراز اشتغال افراد ثبت نام شده، این افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته و یا در صورتی که قبلا از این بیمه برخوردار بودند، بیمه آنها تداوم می‌یابد.

    میدری تاکید کرد: ارائه خدمات حمایتی و بیمه‌ای به کارگران ساختمانی از این پس به کسانی تعلق خواهد گرفت که در این سامانه ثبت نام کرده باشند. پس از ثبت نام بیماران خاص و کارگران ساختمانی در سال آینده، برنامه ریزی های لازم را انجام می دهیم تا قالیبافان و رانندگان را نیز ثبت نام کرده و اطلاعات آنها را وارد بانک اطلاعاتی خود کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی