عصر بازار

حذف دفترچه‌های درمانی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی تا ۱۵ اسفند

عصر اعتبار- مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان تهران، گفت: تا ۱۵ اسفند دفترچه‌های درمانی از همه مراکز تأمین اجتماعی حذف می‌شود.

حذف دفترچه‌های درمانی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی تا ۱۵ اسفند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمد تقی خسروانی مقدم اظهار داشت: بیمارستان فیاض‌بخش یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین بیمارستان‌های اورژانسی کشور است که از لحاظ آمار در رتبه‌های اول تا سوم قرار می‌گیرد.

    وی با اشاره به اینکه بیمارستان فیاض‌بخش 1400 نفر پرسنل دارد، گفت: این بیمارستان در مرکزی واقع شده است که از چند بزرگراه به این بیمارستان منتهی می‌شود و تنها بیمارستان جنوب‌غرب تهران است.

    مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان تهران با اشاره به اینکه اورژانس اتاق عمل بیمارستان فیاض‌بخش شبانه‌روز فعال است، گفت: در این بیمارستان با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد مریض‌های ارجاعی نیز از سایر شهرستان‌های به این بیمارستان منتقل می‌شوند چرا که تجهیزات کامل و به روزی را دارد.

    وی درباره احداث ساختمان جدید بیمارستان فیاض‌بخش، گفت: بیمارستان 550 تختخوابی فیاض‌بخش نیز در حال ساخت است که شروع ساخت آن بعد از 20 سال در دوره فعلی اتفاق افتاد البته به دلیل کمبود منابع پیشرفت خوبی را نداشته است.

    خسروانی مقدم درباره نصب دستگاه جدید شتاب‌دهنده خطی در این بیمارستان نیز اظهار داشت: این دستگاه به روزترین است که در این بیمارستان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و مشابه آن در کشور وجود ندارد.

    مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان تهران با اشاره به اینکه دستگاه شتاب‌دهنده خطی مختص بیماران سرطانی است، گفت: با توجه به هزینه بیماران سرطانی دستگاه شتاب‌دهنده خطی نسل جدید رادیوتراپی است که با این دستگاه سلول‌های سرطانی از بین خواهد رفت.

    وی یادآور شد: برای بیماران سرطانی 45 درصد جراحی، 40 درصد رادیوتراپی و 15 درصد شیمی‌درمانی نیاز است که سهم رادیوتراپی برای درمان بیماران سرطانی حائز اهمیت است.

    خسروانی مقدم، یادآور شد: اولین علت مرگ و میر در دنیا و کشور ما بیماری قلبی و پس از آن سرطان است و سونامی سرطان کشور را تهدید می کند بنابراین قطب‌های درمان سرطان باید در کشور ایجاد شود و نسبت به کاهش آلایندگی‌های سرطانی هر چه سریعتر در سراسر کشور اقدام شود.

    مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان تهران درباره حذف دفترچه‌های درمانی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی نیز اظهار داشت: اجرای سیستم HIS و پس از آن حذف دفترچه‌های درمانی زمینه‌ساز اجرای کارت هوشمند درمان است.

    وی خبر داد تا 15 اسفند ماه در تمامی مراکز درمانی تأمین اجتماعی دفترچه‌های درمانی حذف می‌شود و تاکنون در 15 مرکز این دفترچه‌ها حذف شده است.

    خسروانی مقدم با اشاره به اینکه 500 پزشک نسبت به اجرای کارت هوشمند درمان تاکنون اقدامی می‌کنند، گفت: در خصوص پزشک خانواده نیز حوزه وزارت بهداشت متولی آن است و همه ارگان‌های درمانی کشور نیز از اقدامات در حوزه پزشک خانواده تبعیت می‌کنند.

    مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان تهران درباره هتلینگ بیمارستان‌ها نیز اظهار داشت: در دوره فعلی مدیریت تأمین اجتماعی 22 پروژه بزرگ اتفاق افتاده است که یکی از آنها هتلینگ بیمارستان‌ها است

    وی، گفت: تاکنون 11 میلیارد تومان برای ارتقای هتلینگ 4 بیمارستان هزینه شده است و 9 میلیارد تومان دیگر نیز برای ارتقای هتلینگ و نوسازی بیمارستان‌های تأمین اجتماعی اختصاص یافته است.

    محمدتقی خسروانی مقدم مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان تهران و از متخصصان ارتوپدی است که بیش از 12 سال تمامی روزهای پنج‌شنبه و جمعه را در بیمارستان فیاض‌بخش و در بخش اورژانس حضور داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی