عصر بازار

در ۱۰ ماهه امسال اتفاق افتاد؛

ارزآوری ۴.۷ میلیارد دلاری بخش کشاورزی

عصر اعتبار- معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد گفت: صادرات بخش کشاورزی تا انتهای دی ماه به لحاظ وزنی ۲۷.۴۵ درصد و از نظر ارزشی ۴.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ افزایش دارد.

ارزآوری ۴.۷ میلیارد دلاری بخش کشاورزی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، عبدالمهدی بخشنده با بیان اینکه صادرات بخش کشاورزی تا انتهای دی ماه به لحاظ وزنی 27.45 درصد و از نظر ارزشی 4.3 درصد نسبت به مدت مشابه سال 94 افزایش یافته است، افزود: در 10 ماهه نخست امسال، چهار میلیون و 838 هزار تن محصولات کشاورزی از کشور صادر شده است.

    وی ارزش این میزان صادرات را چهار میلیارد و 659 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: صادرات بخش کشاورزی معادل 4.74 درصد از کل وزن و 13.24 درصد از کل ارزش صادرات کالاهای غیر نفتی است.

    بخشنده، کل صادرات غیر نفتی کشور را به لحاظ وزنی 102 میلیون و 41 هزار تن و از نظر ارزشی 35 میلیارد و 186 میلیون دلار اعلام و تصریح کرد: تراز تجاری بخش کشاورزی تا انتهای دی ماه سال جاری منفی دو میلیارد و 472 میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال گذشته این تراز 308 میلیون دلار بهبود یافته است.

    وی با بیان اینکه در مدت یاد شده، بیشترین میزان صادرات کشاورزی به لحاظ وزنی مربوط به بخش زراعی با سهم 63.5 درصد بوده است، اظهار داشت: سهم بخش باغی نیز 20.8 درصد و دام و طیور 13.84 درصد بوده است.

    به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی، بیشترین میزان صادرات کشاورزی از نظر ارزشی، مربوط به زیر بخش باغی با سهم 47.1 درصد، زراعی 23.22 درصد و دام و طیور 23 درصد بوده است.

    وی سیب زمینی تازه یا سرد کرده، گوجه فرنگی تازه یا سرد کرده، سیب تازه و پیاز و موسیر را از جمله اقلام عمده صادراتی عنوان کرد و گفت: واردات بخش کشاورزی تا انتهای دی ماه سال جاری به لحاظ وزنی 3.62 درصد و از نظر ارزشی 1.6 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد.

    بخشنده ذرت دامی، لوبیای سویا، کنجاله و سایر آخال‌های جامد از سویا و جو به استثنای بذر را از جمله اقلام عمده وارداتی نام برد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو