عصر بازار

اختصاص ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات فرهنگیان

عصر اعتبار- رییس دفتر امور آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه کشور از اختصاص چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت مطالبات فرهنگیان خبر داد.

اختصاص ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات فرهنگیان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی اللهیار ترکمن در جریان سفر خود به استان یزد تامین و پرداخت مطالبات فرهنگیان را از اولویت‌های جدی دولت دانست و بیان کرد: چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت مطالبات فرهنگیان و 2700 میلیارد تومان برای حق‌التدریس معلمان تا پایان شهریور پرداخت شده است.

    وی در ادامه گفت: امیدواریم حق التدریس شاغلین، آزاد،  خریدخدمات آموزشی( طرح بسته حمایتی)، اضافه کار، حقوق و عیدی سرباز معلمان، حقوق و عیدی کارکنان قراردادی نیز حداکثر تا قبل از 20 اسفند بر اساس ساز و کار بودجه تامین و پرداخت شود.

    رییس امور آموزشی و پرورشی سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد زمان پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 95 خاطرنشان کرد: بعد از تامین و پرداخت 2400 میلیارد تومان برای پاداش و مطالبات مرخصی بازنشستگان سال 94 ، خزانه به یک فرصت بروز کردن برای پرداخت تعهدات قانونی اسفندماه خود نیازمند است و قطعا پرداخت پاداش بازنشستگان سال 95 دردستور کار خواهد بود که امیدوارم هرچه زودتر بتوانیم براساس سطح توانائی و نقدینگی که در خزانه وجود دارد این اعتبار تامین و پرداخت کنیم.

    وی بر ضرورت فراهم آوردن شرایط خاص تحصیلی برای کودکان استثنائی تاکید کرد و افزود: استان یزد از استان‌های پیشرو در نحوه اداره و نظارت بر مدارس استثنائی است .

    ترکمن به بررسی برخی از کمبودها و تجهیزات مدارس استثنائی استان اشاره کرد و گفت: تعمیر و تامین سیستم گرمایشی مدارس، تامین تجهیزات توانبخشی برای کودکان جسمی و حرکتی و راه‌اندازی یک مدرسه اتیسم از جمله مواردی است که برای تامین اعتبار آن تلاش خواهیم کرد .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی