عصر بازار

آغاز بررسی لایحه بودجه سال ٩٦ کل کشور در مجلس

عصر اعتبار- نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیدگی به کلیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور را صبح امروز - سه شنبه - در مجلس شورای اسلامی آغاز کردند.

آغاز بررسی لایحه بودجه سال ٩٦ کل کشور در مجلس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، جلسه علنی امروز مجلس با حضور 215 نماینده و به ریاست علی لاریجانی آغاز شد.
    نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز رسیدگی به لایحه بودجه سال ٩٦ کل کشور را در دستور کار خود دارند.
    مجلسی ها ابتدا وارد رسیدگی به کلیات این لایحه می شوند و پس از قرائت گزارش کمیسیون تلفیق، سخنان موافقان و مخالفان و نماینده دولت رای گیری می شوند. درصورت تصویب کلیات این لایحه بررسی جزییات آن آغاز می شود.
    اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد 10 نفر موافق و 10 نفر مخالف هر کدام به مدت ١۰ دقیقه برای کلیات لایحه بودجه سال ٩٦ صحبت می کنند.
    وی افزود: در ابتدا رییس جمهوری در دفاع از این لایحه سخنرانی می کند، پس از سخنرانی موافقان و مخالفان، نماینده دولت ٢۰ دقیقه فرصت سخنرانی دارد و سپس سخنگوی تلفیق بودجه ٩٦ به مدت ٣۰ دقیقه در مورد این لایحه سخنرانی می کند
    بر اساس ماده 186 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس از زمان چاپ و توزیع لایحه بودجه سالانه کل کشور و پیوست‏ها و سوابق آن تا مدت روز می‏توانند 10 پیشنهادهای خود را به کمیسیون‏های تخصصی مجلس تقدیم کنند، کمیسیون‏های تخصصی موظف هستند حداکثر تا 15 روز پس از چاپ و توزیع لایحه، گزارش خود را به کمیسیون تلفیق تقدیم کنند.
    کمیسیون تلفیق موظف است حداکثر ظرف 15 روز پس از پایان مهلت گزارش کمیسیون تخصصی، ضمن رسیدگی به گزارش کمیسیون‏های تخصصی گزارش نهائی خود را تنظیم و به مجلس شورای اسلامی تقدیم نماید. مهلت رسیدگی کمیسیون تلفیق حداکثر تا پانزده روز با موافقت هیأت رئیسه قابل تمدید است.
    در جلسه علنی، پس از رسیدگی به کلیات بودجه و تصویب آن، به پیشنهادهای مربوط به درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بودجه عمومی دولت رسیدگی و سقف آن به‏تصویب خواهد رسید.
    پس از آن پیشنهادهای مربوط به تبصره‏ها و ردیف ها رسیدگی می‏شود. همچنین در جلسه علنی، تنها پیشنهادهایی که توسط نمایندگان و کمیسیون‏ها در زمان مقرر دریافت و به چاپ رسیده، مشروط به عدم مغایرت با قانون برنامه، قابل طرح است.
    پیشنهادهایی که منبع درآمد مشخصی نداشته باشد قابل طرح نخواهد بود و پیشنهادهایی که مازاد بر سرجمع نباشد زمانی قابل طرح است که ردیف مشخص جایگزین را معین کند. تشخیص موارد مذکور با رئیس جلسه خواهد بود.
    درصورت تصویب نشدن کلیات لایحه بودجه، فقط برای یک‌بار موضوع به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌شود تا حداکثر ظرف 72ساعت گزارش اصلاحی خود را به مجلس ارائه کند.
    بر اساس ماده 187 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، جلسات مجلس برای رسیدگی به بودجه سالانه باید بلاانقطاع در کلیه ایام هفته غیراز جمعه و تعطیلات رسمی، حداقل روزی چهار ساعت منعقد شود و تا موقعی که شور و مذاکره پایان نیافته و رأی مجلس أخذ نشده است از دستور خارج نمی‏ شود و هیچ لایحه یا طرح دیگر نمی‏ تواند مطرح باشد مگر لایحه یک یا چنددوازدهم بودجه درصورت ضرورت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو