عصر بازار

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس:

بودجه تصویبی در کمیسیون تلفیق یک میلیون و ۱۴۶ هزار میلیارد تومان است

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، بودجه تصویبی در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی را یک میلیون و ۱۴۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:منابع عمومی دولت در این سال ۳۴۴ هزار میلیاردتومان و بودجه شرکت های دولتی ۷۹۳ هزار میلیارد تومان است.

بودجه تصویبی در کمیسیون تلفیق یک میلیون و ۱۴۶ هزار میلیارد تومان است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمد مهدی مفتح در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه سال 96 کل کشور، نسبت به لایحه برنامه ششم توسعه، 5.6 درصد رشد داشته است.
    وی افزود: البته در لایحه برنامه ششم توسعه یک اشتباهی در محاسبات انجام شده است که اگر این اشتباه رفع شود، رشد بودجه سال 96 کل کشور نسبت به لایحه برنامه ششم 3.2 خواهد بود.
    سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی 25 جلسه رسمی سه ساعته با حضور مدیران دستگاه های مختلف برای بررسی لایحه بودجه سال 96 کل کشور تشکیل داده است.
    مفتح ادامه داد: براساس لایحه دولت مقرر شده بود که از محل درآمدهای حاصل از فروش نفت، 20 درصد به صندوق توسعه ملی واریز شود؛اما براساس سیاست های کلی مقرر شد که 30 درصد از درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی واریز شود.
    وی با بیان اینکه 100 هزارمیلیارد تومان از درآمدها در سال 96 به بودجه عمومی اختصاص می یابد اظهارداشت: 10 هزار میلیارد تومان برای تنظیم پرداخت ها به ویژه در نقاط سردسیر اختصاص یافته است و پروژه های عمرانی در 6 ماهه نخست سال در این مناطق فعال شود.
    این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه 50 هزار میلیارد دلار فاینانس در بودجه 96 پیش بینی شده است افزود: این میزان علاوه بر میزان فاینانسی است که در سال های گذشته باید جذب می شده و جذب نشده است.
    مفتح ادامه داد: توجه به دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان در بودجه 96 مورد توجه قرارگرفته است و منابع خوبی برای توجه به آنها در نظر گرفته شده است.
    وی با بیان اینکه در بودجه سال 96 به بودجه استان ها توجه خاصی شده است افزود: در لایحه دولت 16.8 هزار میلیارد تومان به استان ها اختصاص یافته بود که در گزارش کمیسیون تلفیق این رقم به 28.4 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و در واقع 70 درصد بودجه استانی رشد داشته است.
    مفتح ادامه داد: جهت افزایش درآمدهای مالیاتی و اینکه به مودیان فعلی فشار مضاعف وارد نشود تشویق و پاداش هایی برای کوشش مالیاتی که پایه های جدید را کشف می کنند در نظر گرفته شده است.
    وی یادآور شد: معافیت مالیاتی در لایحه بودجه 96 تا سقف 1.5 میلیون بود که در گزارش کمیسیون تلفیق این رقم به2 میلیون تومان افزایش یافت.
    این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: مصوبات خوبی در خصوص بیمه کشاورزان، بیمه روستاییان و امکان وام های کشاورزان در کمیسیون تلفیق تصویب شده است.
    وی با اشاره به ضرورت همسان سازی حقوق بازنشستگان ادامه داد: همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری که کمتر از 2 میلیون تومان حقوق می گیرند در سال 96 همسان سازی می شود.
    مفتح تصریح کرد: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق باید به زوج های جوان 10 میلیون تومان وام ازدواج در سال 96 پرداخت شود.
    سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با بیان اینکه اعتبارات ورزشی به صورت استانی تخصیص می یابد گفت: توجه به ورزش بانوان از جمله مسائلی است که در بودجه 96 به آن توجه ویژه ای شده است و گزارش کمیسیون تلفیق حاصل کار جمعی سازمان برنامه و بودجه، کمیسیون تلفیق، مرکز پژوهش ها و دستگاه های ذیربط است که امیدوارم بودجه مناسبی تقدیم ملت ایران شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو