عصر بازار

شهیدی محلاتی:

دولت ۳۸هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال معوقات ایثارگران را پرداخت کرد

عصر اعتبار- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان بنیاد شهید و امورایثارگران گفت: در دولت تدبیر و امید ۳۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال معوقات ایثارگران مربوط به سالهای ۱۳۷۶ تا ۱۳۹۰ پرداخت شد.

دولت ۳۸هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال معوقات ایثارگران را پرداخت کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی شهیدی محلاتی روز دوشنبه در آیین افتتاح فاز نخست مجتمع توانبخشی، ورزشی و فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر افزود: در زمان حاضر نیز بخشی از معوقه های سالهای 91، 94و 95 پرداخت شده و بزودی معوقات مربوط به سالهای 92 و 93 به میزان 6 هزار میلیارد ریال پرداخت می شود.
    وی با اشاره به 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید در سال 58 اظهار کرد: تاکنون 230 هزار شهید تقدیم انقلاب شده که از این شمار هشت هزار شهید مربوط به پیش از انقلاب هستند که بیانگر این است که انقلاب برای ما پرهزینه بوده است.
    شهیدی محلاتی بیان کرد: در زمان حاضر 560هزار جانباز و 42هزار و 200 نفر آزاده در کشور وجود دارد که باید به آنان خدمات ارائه شود.
    رئیس سازمان بنیاد شهید و امورایثارگران کفت: دشمنان ما نمی فهمند با چه جامعه و مردم متعهدی روبه رو هستند به همین دلیل با برخی تبلیغات سوء می خواهند به این نظام و انقلاب صدمه وارد کنند.
    وی بیان کرد: با وجود همه تلاشهای صورت گرفته در بخشهای مختلف و خدماتی که به جامعه ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا ارائه شده تاکنون هنوز هیچ کاری انجام نشده و ما به این جامعه بزرگ بدهکار هستیم.
    شهیدی محلاتی اظهار کرد: امروز رفع مشکل اشتغال فرزندان شهیدان و تامین امکانات درمانی جانبازان و ایثارگران از اولویتهای سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
    وی تاکید کرد: در این ارتباط برای روان سازی امور درمان جانبازان و والدین شهیدان مراکز و مجتمع های توانبخشی برای این خانواده ها در 32 مرکز استان یا راه اندازی شده و یا در دست راه اندازی است.
    شهیدی محلاتی، با تاکید برگرامیداشت 22 اسفند روز ایثار گفت: حفظ فرهنگ ایثار و شهادت از ضرورت های جامعه است و برای تقویت آن باید برنامه ریزی کرد.
    وی یادآور شد: عزت و اقتدار امروز جامعه را مدیون خون شهیدان هستیم و نباید یاد و خاطره آنها از یادها برود.
    رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به یکی از حاضرانی که در زمینه صدور کارت جانبازی برای جانبازان زیر 25 درصد سئوال کرد گفت: در زمان حاضر جانبازان 25 درصد به بالا زیر پوشش این سازمان قرار دارند و برای جانبازان زیر 25درصد نیز خدمات جانبی از جمله بیمه تکمیلی، شهریه تحصیلی فرزندانشان و سایر موارد دیگر ارائه می شود که در حال بازنگری خدمات ارائه شده به این افراد هستیم.
    شهیدی محلاتی افزود: تلاش می شود همه جانبازان زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گیرند و براساس تصمیمی که مجلس شورای اسلامی و دولت تعیین می کنند به آنان خدمات ارائه شود.
    وی با اشاره به رحلت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از ستونهای انقلاب اسلامی بود که آن را از دست دادیم.
    شهیدی محلاتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استان بوشهر یکی از استانهای پرافتخاری است که از زمانهای قبل در تاریخ ایران وجود داشته و دلاورمردانی را تربیت و تحویل جامعه داد که تا تاریخ ایران هست نام آنان نیز می درخشد.
    وی اظهار کرد: مردم استان بوشهر با ایستادگی خود در مقابل استعمار پیر انگلیس این ابرقدرت را نا امید و در طول انقلاب اسلامی نیز با ایثار و پایداری خود صدام و افلقی ها را پشیمان کردند.
    شهیدی محلاتی تاکید کرد: به همین دلیل نام بوشهر در تاریخ همیشه می درخشد و جوانمردی مردم این سرزمین هیچ وقت فراموش نمی شود.
    مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی در سه فاز از محل اعتبارات ملی و استانی احداث شده که در مرحله نخست بخش توانبخشی آن مورد بهره برداری قرار گرفت.
    عملیات اجرایی مرحله نخست این مجتمع در سال 91 در زمینی به مساحت چهار هزار و 850 متر مربع آغاز شد.
    اجرای مرحله نخست این پروژه 144میلیارد و 278 میلیون و 536هزار ریال اعتبار هزینه داشته است.
    در مرحله نخست مجموعه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار علاوه بر خدمات درمانی، کلینیک های بینایی سنجی، شنوایی سنجی، اورژانس، فیزیوتراپی، حرکت درمانی و مشاوره راه اندازی شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو