عصر بازار

پرونده مستمری بگیران تامین اجتماعی الکترونیکی می شود

عصر اعتبار- مدیر کل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی گفت: پرونده مستمری بگیران این سازمان الکترونیکی می شود و اکنون این پرونده ها به مرحله اسکن رسیده است.

پرونده مستمری بگیران تامین اجتماعی الکترونیکی می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، محمدعلی جنانی روز دوشنبه این مطلب را در کارگاه پرونده الکترونیک مستمری ‌بگیران با حضور روسای ادارات و مسئولان امور فنی مستمری ‌های شعب تابعه ادارات کل غرب و شرق تهران بزرگ و نمایندگان اداره کل امور فنی مستمری ‌ها در ستاد مرکزی سازمان تامین اجتماعی بیان کرد.
    وی با اشاره به اهداف اجرای طرح پرونده الکترونیک مستمری‌ بگیران اظهارداشت: مهمترین حوزه در بعد مدیریت مصارف، بخش مستمری‌ هاست و این اقدام به منظور ارتقای سطح و کیفیت خدمات، موضوع IT در سال های اخیر در دستور کار مدیریت ارشد سازمان قرار گرفته است.
    وی خاطرنشان کرد: این فرایند در حوزه مستمری ‌ها در قالب خدمات غیرحضوری مستمری‌ بگیران معنا پیدا می‌ کند و هدف ما این است که خدمات این افراد را بدون مراجعه حضوری به آنها ارائه دهیم.
    جنانی ادامه داد: ارتقای کیفی ارائه خدمات، حذف کاغذ از گردش کار و جلوگیری از انتقال فیزیکی پرونده ‌ها بین شعب از اهداف اصلی پرونده الکترونیک مستمری ‌ها است.
    وی به اقدامات انجام شده در خصوص پرونده الکترونیک مستمری‌ها اشاره کرد و افزود: بحث شناسایی اوراق و احصای مدارک پرونده الکترونیک توسط کارگروهی در اداره کل مستمری‌ ها انجام شد و مدارک در سه دسته بازنشستگی، بازماندگی و ازکارافتادگی تقسیم شدند.
    وی گفت: سپس واحدهای اجرای این طرح را در شعب پایلوت(شعبه 4 و 25) انتخاب و تصویربرداری از پرونده مستمری‌ها آغاز شد و به موازات پیشرفت پرونده فنی الکترونیک، آن را انجام دادیم که شاهد پیشرفت خوبی نیز بودیم.
    مشاور معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: طرح پرونده الکترونیک مستمری‌ها نیاز سازمانی محسوب می شود و تلاش ‌های زیادی نیز در این زمینه انجام شده است.
    بشیر عمرانی ادامه داد: بیمه ‌شدگان انتظار دارند خدمات به‌روز دریافت کنند و سازمان تامین اجتماعی هم در تلاش است تا مطابق با تکنولوژی جدید خدمات را ارائه دهد.
    وی تصریح کرد: مراجعاتی که در شعبه وجود دارد، زمان‌سنجی شده و از طرفی مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی که در پرونده‌های کاغذی وجود دارد، بررسی شده است.
    عمرانی ادامه داد: پرونده ‌های کاغذی بسیار آسیب‌ پذیر هستند و 18درصد کل پرونده ‌های این سازمان در ادارات کل غرب و شرق است و شعب تامین اجتماعی 22، 25، 28 و شمیران بیشترین حجم پرونده‌ها را دارند.
    سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز پیشتر به الکترونیکی شدن پرونده های 42 میلیون بیمه شده سازمان اشاره کرد و گفت: الکترونیکی شدن پرونده ها گامی برای اجرای طرح حذف دفترچه های بیمه است که تاکنون این طرح در مراکز ملکی 18 استان کشور آغاز شده است و امیدواریم در آینده ای نزدیک در تمامی مراکز ملکی تامین اجتماعی اجرایی شود.
    سازمان تامین اجتماعی دو میلیون و 900 هزار مستمری بگیر شامل بازنشستگان، از کارافتادگان و بازماندگان دارد که با افراد تحت تکفل آنها تعداد این افراد به حدود پنج میلیون نفر می رسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی