عصر بازار

ربیعی:

حجم اقتصاد ایران باید به سوی ۴۰ میلیارد دلار گام بردارد

عصر اعتبار- وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: کار در فضای مجازی می تواند حجم اقتصاد کشور را بزرگتر کند، به گونه ای که امروز به نسبت جمعیت کشور می توانستیم ۴۰ میلیارد دلار جهت گیری داشته باشیم اما این رقم اکنون کمتر از ۱۰ میلیارد دلار است.

حجم اقتصاد ایران باید به سوی ۴۰ میلیارد دلار گام بردارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علی ربیعی دوشنبه شب در حاشیه نشست تخصصی هم اندیشی دولت با کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات که در محل وزارت ارتباطات برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود:چشم انداز دولت به سوی بزرگ کردن حجم فعالیت های اقتصادی دولت تا 40 میلیارد دلار است.
    وی اظهار داشت: اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات بسیار مهم است و این توان در میان دانش آموختگان کشور وجود دارد تا این بخش را در اقتصاد کشور توسعه دهند.
    وی با بیان اینکه مفهوم قدرت در کشورها در حال تغییر است، تاکید کرد: امروز قدرت ملی در توان اقتصادی است و اندازه اقتصاد توانمندی یک کشور را نشان می دهد، خوشبختانه بخش خصوصی در حوزه یاد شده از بخش دولتی پیشی گرفته است. امروز قدرت هم در اندازه اقتصاد هم در اشتغال و هم در قدرت ملی است.
    وی با ابراز خشنودی از نشست با فعالان بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات گفت:باید قوانین به گونه ای طراحی شوند که پاسخگوی نیازهای این بخش باشند.
    وزیر کار افزود: در نشست امشب تمام دستگاه‌های حمایتی دولتی و ناظران جمع شدند و حرفهای فعالان صنف شنیده شد.
    وی تاکید کرد: باید به سمت پنجره واحد حمایت از حوزه فضای مجازی گام برداریم.
    به گفته ربیعی، قوانین کشور با فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات سازگاری ندارد در حالیکه باید قوانین را به نوعی طراحی کنیم که شفافیت و تسهیل در این حوزه فعال شود.
    ربیعی معتقد است: ما بیشتر به این حوزه آسیب انگارانه نگاه کردیم در صورتی که این نگاه باید فرصت انگارانه باشد.
    وی تصریح کرد :فعالیت در حوزه آی.تی نیاز به تحصیلات دانشگاهی هم ندارد حتی با کسب مهارت و آموزش می توان وارد این حوزه شد. این حوزه تنها سخت افزار یا نرم افزار نیست و بیشتر تولید محتوی است.
    ربیعی ادامه داد: دانش آموختگان رشته های مختلف همچون جامعه شناسی، تاریخ و یا رشته های دیگر می توانند وارد این حوزه شوند.
    وی بیان داشت :در گام نخست مجوزهای صنفی آنها باید به گونه‌ای باشد که قدرت نظارت دولت را افزایش دهد و در گام بعدی فعالان این بخش نیاز به تشکل صنفی دارند که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید این مهم را پیگیری و به ایجاد تشکل صنفی کمک می‌کند تا گفت و گوی دولت با آنها سامان یابد.
    وی در خصوص اشتغال در حوزه یاد شده گفت: می توانیم سالانه 20 درصد اشتغال کشور را در این حوزه شکل دهیم.
    در ادامه معاون فناوری رئیس جمهوری نیز در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه اقتصاد کشور مبتنی بر درآمدهای نفتی است که باید تغییر کند.
    سورنا ستاری افزود: این تغییر نباید به شکل ضربتی باشد بلکه این روند باید تدریجی صورت گیرد.
    وی تصریح کرد: حوزه اقتصاد دانش بنیان و فضای کسب و کار در این حوزه باید فعال شود.
    ستاری در پایان گفت :حوزه آی.تی در همه حوزه ها نفوذ دارد و امیدواریم روند حمایت از این شرکتها در دولت افزایش یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی