عصر بازار

اعلام رقم هزینه اقلام خوراکی کارگران در جلسه آینده

عصر اعتبار- در آخرین جلسه کارگروه تخصصی مزد مراجع آماری مورد وثوق نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت برای تعیین رقم سبد معیشت کارگران مورد توافق قرار گرفت و مقرر شد تا جدول مربوط به اقلام خوراکی‌ها استخراج و پس از تکمیل در جلسه آینده ارائه شود.

اعلام رقم هزینه اقلام خوراکی کارگران در جلسه آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ابوالفضل فتح الهی ـ نماینده کارگران در کارگروه تخصصی مزد گفت: در این جلسه که با حضور همه اعضای کمیته مزد در وزارت کار تشکیل شد سبد معیشت کارگران در بخش خوراکی‌ها و غیر خوراکی‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا با اتکا به داده‌های آماری منابع مورد وثوق هر سه گروه کارگری، کارفرمایی و دولت جدول مربوط به بخش خوراکی‌ها بر اساس نرخ جمعیتی 3.5 نفر عددگذاری و به عنوان جدول نرخ نهایی در جلسه آتی ارائه شود.

    وی گفت: تاکنون 7 جلسه کارگروه تخصصی مزد برگزار شده و رویکرد جلسات امسال بر مبنای کار تحقیقی و پژوهشی است تا مستندات پایه علمی داشته باشد و برای سالهای آینده از آن استفاده شود.

    نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ادامه داد: در این جلسات مرکز آمار ایران، انستیتو تغذیه و سازمان میادین میوه و تره‌بار به عنوان منابع و مراجع رسمی آماری از سوی هر سه گروه کارفرمایی، کارگری و دولت مورد پذیرش قرار گرفتند و درباره ارقام و داده‌های آماری این مراجع به توافق رسیدیم تا این داده‌ها در قالب فرمول مورد استناد قرار گیرد.

    فتح الهی ابراز امیدواری کرد: پس از آنکه نرخ اقلام خوراکی به سرانجام رسید و جدول مذکور تکمیل شد، با مشخص شدن نرخ سایر آیتم‌های سبد معیشت، نرخ واحدی به دست آید و مبنای تصمیم گیری نهایی دستمزد سال 1396 قرار گیرد.

    وی درباره جلسه امروز شورای عالی کار نیز گفت: امروز به نوعی اولین جلسه بررسی دستمزد سال 1396 هم هست چون یکی از آیتم‌های جلسه امروز شورا به بررسی مقدماتی نحوه تعیین مزد سال آینده می‌پردازد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی