عصر بازار

کمک مالی چین به مغولستان برای رهایی از بدهی کلان

عصر اعتبار- چین اعلام کرد که کمک های مالی به علاوه وام در اختیار مغولستان می گذارد تا این کشور بتواند با مشکل بدهی فزاینده مقابله کند.

کمک مالی چین به مغولستان برای رهایی از بدهی کلان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، ارزش بدهی تضمینی دولت مغولستان که سررسید پرداخت آن ماه آینده میلادی است، 580 میلیون دلار اعلام شده است که این رقم برای کشور فقیری مثل مغولستان بدهی کلانی محسوب می شود.
    موضوع کمک مالی پکن به اولان باتور در جریان دیدار «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین با «مونخ اورگیل تسند» همتای مغولستانی او در پکن مطرح شد و او گفت که پکن با اولان باتور برای رفع مشکل بدهی ها همکاری خواهد کرد.
    وی افزود: ما تبادلات تجاری با مغولستان را افزایش داده و وام های ترجیحی در اختیار این کشور قرار می دهیم.
    بانک مرکزی چین روز چهارشنبه در بخشنامه ای آورده است که سوآپ ارزی با مغولستان را که ارزش آن 2 میلیارد و 180 میلیون دلار است، تمدید خواهد کرد.
    از سوی دیگر صندوق بین المللی پول نیز اعلام کرده که با دولت مغولستان برای تخصیص بسته محرک اقتصادی به توافق رسیده است تا این کشور بتواند به خوبی بحران پیش رو را پشت سر بگذارد.
    صندوق بین المللی بر اساس این گزارش قرار است یک وام با اعتبار سه ساله به ارزش 440 میلیون دلار تقدیم این کشور کند.
    ماه نوامبر سال گذشته مغولستان با سفر دالایی لاما رهبر در تبعید بوداییان تبت موافقت کرد و همین موضوع باعث ایجاد تنش در روابطش با چین شد.
    با این حال وزیران خارجه دو کشور یک ماه قبل با یکدیگر تلفنی گفت و گو کردند و مغولستان متعهد شد دیگر زمینه چنین سفری را فراهم نکند.
    همین موضوع باعث شد تا وزیر خارجه چین در ملاقات اخیر خود با همتای مغولی اش اعلام کند که با توجه به این تعهدات و پایبندی مغولستان به اصل یک چین، شروعی دوباره در روابط را شاهد خواهیم بود.
    پیش بینی می شود که با حضور نخست وزیر مغولستان در اجلاس بین المللی راه ابریشم چین در ماه می (اردیبهشت - خرداد) در پکن مناسبات دو همسایه گسترش چشمگیرتری داشته باشد.
    دولت های ژاپن و کره جنوبی هم پیشتر به مغولستان برای پرداخت بدهی هایش، قول مساعد داده بودند.
    موضوع بدهی سنگین مغولستان حتی باعث شده است تا مردم این کشور برای کمک به دولت، اخیرا اقدام به فروش جواهرات و اقلام قیمتی خود از جمله دام هایشان کنند.
    بانک توسعه آسیا نیز اعلام کرده است که مغولستان هنوز از زیر بار تلف شدن یک میلیون راس دام در سال گذشته میلادی رهایی نیافته است و چنانچه موفقیت هایی نیز بدست آورد، رشد اقتصادی این کشور در سال 2017 میلادی فقط می تواند به 1.4 درصد برسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو