عصر بازار

رایزن بازرگانی ایران در روسیه عنوان کرد

پنج بانک روسی برای تجارت با ایران تایید شد

عصر اعتبار- رایزن بازرگانی ایران در روسیه با هشدار به تجار و بازرگانان ایرانی در مورد تبادلات بانکی با بانک‌های متفرقه روسیه گفت: پنج بانک روسی در فهرست بانک‌های تایید شده قرار دارند.

پنج بانک روسی برای تجارت با ایران تایید شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، فرهاد پرند با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی جمهوری اسلامی ایران با فدراسیون روسیه، به تجار و فعالان اقتصادی ایرانی که قصد ورود به بازار این کشور را دارند توصیه می‌شود برای افتتاح حساب بانکی، نقل و انتقال پول، گشایش اعتبار اسنادی و همچنین ضمانت‌نامه بانکی علاوه بر «میر بیزنس بانک» (متعلق به بانک ملی) به چهار بانک معتبر دولتی روسیه از جمله «ازبر بانک»، «وی. تی. ‌بی بانک»، «گاز پروم بانک» و «روس سلخوز بانک» مراجعه کنند.

    وی در عین حال افزود: لازم است تجار ایرانی پیش از افتتاح حساب و عملیات بانکی در دیگر بانک‌های روسیه، وضعیت نقدینگی و اعتبار آنها را بررسی کنند.

    به گفته پرند، بر اساس بررسی‌های بعمل آمده در سال 2012 میلادی 900 بانک و موسسه اعتباری در روسیه مشغول فعالیت بوده‌اند که تا پایان سال 2016 از این تعداد بیش از 350 بانک لغو مجوز شده‌اند.

    وی همچنین پیش‌بینی کرد از 550 بانک و موسسه اعتباری باقی مانده مجوز 300 بانک و موسسه دیگر تا 3 سال آینده باطل شود.

    طبق اعلام سازمان توسعه تجارت، رایزن بازرگانی ایران در مسکو در ادامه یادآور شد: بر اساس سیاست‌های بانک مرکزی روسیه و پس از سخنان رییس‌کل بانک مرکزی این کشور در 15 فوریه سال 2017 در شورای فدراسیون روسیه، روند پاکسازی و ابطال مجوز بانک‌ها و موسسات بیمه اعتباری که دارای نقدینگی پایین و سابقه تقلب و کلاهبرداری هستند تا زمان ابطال کامل آنها ادامه خواهد داشت.

    وی در پایان تاکید کرد به منظور پیشبرد نقشه راه تجاری ایران و روسیه و افزایش صادرات کشورمان به این همسایه شمالی، تجار و بازرگانان ایرانی به منظور هرگونه فعالیت بانکی به 5 بانک تایید اعتبار شده مراجعه کنند و در صورت همکاری و فعالیت با بانک‌های دیگر، برای کاهش ریسک تجارت پیش از هر اقدامی از وضعیت نقدینگی و اعتبار آنها اطمینان حاصل کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو