عصر بازار

تسهیلات رونق تولید از ۱۵ هزار میلیارد تومان گذشت

عصر اعتبار- بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ابتدای اجرای طرح رونق تولید تاکنون بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به بیش از ۲۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی تسهیلات پرداخت شده است.

تسهیلات رونق تولید از ۱۵ هزار میلیارد تومان گذشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بیش از 15 هزارو 682 میلیارد و 966 میلیون تومان  تسهیلات رونق تولید به 22 هزارو 893 واحد صنعتی و کشاورزی سراسر کشور تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است که از این تعداد 10 هزا رو 704 واحد از طریق بانک و 12 هزار و 189 واحد از طریق فرآیند رونق تولید تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کرده اند.

    همچنین ازمجموع 15 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده تا به امروز حدود 6957 میلیارد و 696 میلیون تومان از طریق مستقیم بانکها و 8725 میلیارد و 269 میلیون تومان از طریق فرایند رونق تولید پرداخت شده است.

    همچنین استان های مازندران با 987 واحد، اصفهان با 965 واحد، گیلان با 768 واحد و سمنان با 708 واحد به ترتیب بیشترین میزان دریافت تسهیلات رونق تولید را به خود اختصاص دادند و مناطق آزاد با 32 واحد دریافت کننده در انتهای جدول دریافت تسهیلات قرار گرفت.

    کل واحدهای نظارت و رصد شده نیز 2999 واحد بود که مجموع مبلغ دریافتی این تعداد واحد 2996 میلیارد و 149 میلیون تومان بوده است.

    بانکهای عامل اعطا کننده تسهیلات رونق تولید نیز شامل بانک های آینده، انصار، پاسارگاد، پست بانک، رفاه کارگران، سپه، سینا، صادرات، صنعت و معدن، تجارت، توسعه صادرات، توسعه تعاون، کشاورزی، ملت هستن و همچنین خدمات خود را ارائه می‌کنند که در این میان بانک کشاورزی تسهیلات رونق تولید را به 2395 واحد، بانک ملی به 1750 واحد بانک صادرات به 1643 واحد، ملت به 1546 واحد، تجارت به 1169 واحد و بانک صنعت و معدن به 589 واحد پرداخت کردند و به ترتیب در جدول بانک هایی که بیشترین پرداخت تسهیلات را داشتند جای دارند و این در حالی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت با در اختیار داشتن 46 درصد درخواست تسهیلات طرح رونق تولید 75 درصد مبلغ تسهیلات را به خود اختصاص داد.

    تمام این آمار در حالی است که گر چه  برخی صنایع و تولیدی هایی که نسبت به دیگر واحد ها بازگشت سرمایه و بهره‌وری سریع‌تری داستند از این تسهیلات منتفع شدند اما گفت و گو با اغلب تولید کنندگان استفاده کننده از این تسهیلات آن را به واسطه بالا بودن سود بانکی و حجم  مالی نه  چندان زیادی که دارد چاره ساز ندانستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو