عصر بازار

مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن خبر داد:

اختصاص سالانه ۲۰۰ هزار تسهیلات بانکی برای نوسازی خانه های روستایی

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: قرار است هر سال شبکه بانکی ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات برای نوسازی واحدهای روستایی پرداخت کند.

اختصاص سالانه ۲۰۰ هزار تسهیلات بانکی برای نوسازی خانه های روستایی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، حمیدرضا سهرابی افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از چهار هزار قرارداد با بانک های عامل برای دریافت تسهیلات نوسازی و بهسازی واحدهای روستایی در کشور منعقد شده است.
    وی ادامه داد: به طور متوسط در هر هفته 600 قرارداد برای نوسازی و بهسازی واحدهای روستایی با بانک های عامل برای دریافت تسهیلات منعقد می شود.
    سهرابی نوسازی و بهسازی واحدهای مسکن روستایی و مقاوم شدن آنها در برابر بلایای طبیعی به خصوص زلزله را از اولویت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست.
    مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: در برنامه ششم توسعه، بر پرداخت سالیانه 200 هزار تسهیلات به واحدهای مسکن روستایی تاکید شده تا توسط هفت بانک عامل دولتی و با تامین یارانه سود آن توسط دولت و با تضمین سازمان برنامه و بودجه به روستاییان پرداخت شود.
    سهرابی با بیان اینکه تا سال 1405 خورشیدی پرداخت تسهیلات برای نوسازی و بهسازی 200 هزار واحد روستایی ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: امسال بیش از 2 هزار میلیارد ریال از سوی چهار بانک مسکن، صادرات، رفاه و ملت به روستاییان تسهیلات پرداخت شده است.
    این مقام مسئول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به میزان سقف تسهیلات نوسازی و بهسازی واحدهای روستایی اشاره کرد و گفت: در گذشته سقف این تسهیلات 150 میلیارد ریال بود اما از سال گذشته سقف این تسهیلات به 180 و 200 میلیارد ریال افزاشی یافت و با سود پنج درصدی به روستاییان پرداخت می شود.
    وی یاد آورشد: بانک مرکزی هفت بانک را برای پرداخت این تسهیلات تعیین کرده است، اما اکنون چهار بانک نسبت به پرداخت این تسهیلات اقدام کرده اند و بانک های ملی، سپه و تجارت تاکنون این کاررا آغاز نکرده اند.
    پیش از این عزیزالله مهدیان معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه بیش از سه میلیون و 200 واحد روستایی غیرمقاوم در کشور وجود دارد، اعلام کرده بود که تاکنون 40 درصد از واحدهای مسکونی روستایی سطح کشور معادل 2 میلیون واحد مقاوم سازی شده است.
    وی با بیان اینکه 64 هزار روستا در کشور وجود دارد که از این تعداد 37 هزار روستا دارای جمعیت بالای 20 خانوار است، گفت: در مجموع پنج میلیون و 200 هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور وجود دارد و در مجموع 23 میلیون نفر در این واحدها در سراسر کشور سکونت دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو