عصر بازار

۴ دلیل برای افزایش قیمت طلا در شش ماه ابتدایی ۲۰۱۷

عصر اعتبار- قیمت جهانی طلا به دلیل روی داد های مختلف روند صعودی دارد به عنوان نمونه احتمال افزایش تورم در اروپا و آمریکا موجب خواهد شد تا قیمت طلا افزایش یابد.

۴ دلیل برای افزایش قیمت طلا در شش ماه ابتدایی ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از جهان اقتصاد، بدین ترتیب قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده با تبعیت از افزایش نرخ تورم، با رشد فزاینده ای روبرو خواهد شد.

    به عنوان نمونه پیتر شیف رئیس موسسه سرمایه گذاری یورو پاسیفیک در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی تصریح کرد: طلا مسیر تورم را دنبال خواهد کرد و بیش از پیش با افزایش قیمت همراه خواهد شد.

    طلا بسیار سریعتر از بازار سهام با افزایش روبرو می شود. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون 8 درصد افزایش داشته و سال خوبی را در 2016 میلادی پشت سر گذاشته است.

    همه بازارهایی که با افزایش قیمت طی ماه های گذشته روبرو شده اند تا حدی اصلاح شده و قیمت آنها کاهش یافته است ولی طلا تاکنون یک استثنا بوده است. به نظر من قیمت طلا بیش از پیش افزایش خواهد یافت. عملکرد طلا طی سال های گذشته به مراتب بهتر از سهام بوده است. نرخ تورم نیز با افزایش روبرو شده و این روند در آینده نیز ادامه خواهد یافت و این مساله افراد بیشتری را به بازار طلا جذب خواهد کرد.

    **افزایش قیمت طلا با ادامه روند خرید طلا در 2017

    همچنین فرانک هولمس رئیس موسسه سرمایه گذاری گلوبال اینوستورز نیز تاکید کرد: سرمایه گذاران بین المللی همچنان به خرید طلا ادامه می دهند. افزایش تورم به همراه تشدید نگرانی های سیاسی و اقتصادی در کشورهای مختلف جهان، تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای طلا داشته است.

    **افزایش قیمت طلا با سیاست های ترامپ

    سیاست ها و اظهارات جنجالی ترامپ می تواند موجب افزایش تنش ها و ریسک های سیاسی و اقتصادی شود. ترامپ از سیاست دلار قوی انتقاد کرده و بر لزوم اتخاذ سیاست های حمایتی در عرصه تجارت بین الملل تاکید داشته است. ترامپ قول داده است تا مالیات ها را کاهش دهد و میلیاردها دلار برای پروژه های زیرساختی سرمایه گذاری نماید. اجرای این سیاست ها می تواند تبعات و آثار اقتصادی مختلفی در آمریکا و اقتصاد جهان داشته باشد. به اعتقاد برخی تحلیلگران اقتصادی، ترامپ برای اجرای کامل این سیاست ها، مشکلات و چالش های زیادی پیش رو دارد و به راحتی نمی تواند موافقت کنگره را جلب کند. اجرای کامل این سیاست ها می تواند از سوی دیگر موجب افزایش بدهی و کسری بودجه آمریکا شود و این مساله در نهایت به ضرر ارزش دلار خواهد بود.

    **افزایش قیمت طلا به دلیل اوضاع بد اقتصادی منطقه یورو

    تشدید نگرانی ها نسبت به وضعیت مالی و بدهی منطقه یورو موجب افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا خواهد شد. در این باره موسسه مالی میتسوبیشی اعلام کرد: بازار طلا به دقت بحران بدهی و سایر مسائل مهم منطقه یورو را زیر نظر دارد.

    به گزارش موسسه میتسوبیشی، طلا برای شکستن سطح مقاومتی 1245 دلاری تلاش زیادی می کند و به نظر می رسد نگرانی های مربوط به بحران بدهی منطقه یورو و وضعیت سیاسی کشورهای اروپایی می تواند موجب تقویت قیمت جهانی طلا شود.

    این در شرایطی است که آلن گرینسپن رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا نیز نسبت به خطر فروپاشی و سقوط یورو هشدار داده است. بانک مرکزی اروپا با مشکلات زیادی روبرو شده و این مشکلات حتی از مشکلات فدرال رزرو آمریکا نیز بیشتر است.بسیاری از 19 کشور عضو یورو با بدهی های سنگینی روبرو هستند. یونان اکنون در آستانه بحران مالی دیگری قرار دارد. وضعیت بانک های بزرگ ایتالیا نیز چندان مطلوب نیست. برگزیت نیز می تواند روند فروپاشی و سقوط یورو را تسریع کند.

    علی حیدری کارشناس ارشد طلا یش بینی کرد: اونس طلا در 6 ماه آینده به روند صعودی ادامه خواهد داد به خصوص ان که بی ثباتی سیاسی در قاره اروپا افزایش یافته است، اما در 6 ماه دوم سال 2017 طلا روند اصلاحی خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو