عصر بازار

پیش بینی درآمد ۱۱۳ هزار میلیارد تومانی مالیات در بودجه ۹۶

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در بودجه سال ۹۶ درآمد ۱۱۳ هزار میلیارد تومانی از حوزه مالیات پیش بینی شده که ۲۱ درصد بیشتر از سال جاری است.

پیش بینی درآمد ۱۱۳ هزار میلیارد تومانی مالیات در بودجه ۹۶
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، غلامحسین شافعی روز پنجشنبه در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان رضوی در مشهد افزود: پیش بینی مرکز پژوهش های مجلس نشان می دهد که تنها 93 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در سال 95 وصول خواهد شد.
    وی ادامه داد: متاسفانه در سال جاری فعالیت های اقتصادی در حوزه بخش خصوصی 21 درصد رشد نداشته است و این موضوع کمی ناعادلانه به نظر می رسد.
    رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه باید معافیت ها به صورت دقیق در این نظام مالیاتی مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد، خاطر نشان کرد: طبق هماهنگی های صورت گرفته مقرر گشته که سیستم نظام مالیاتی دچار تحولات بسیار زیادی شود تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.
    وی با اشاره به اینکه درامدهای رویایی نفتی در سال های گذشته هیچ گرهی را از حوزه اقتصاد باز نکرده است، خاطر نشان کرد: اتکا به درآمدهای نفتی مشکلات بسیار زیادی را برای اقتصاد کشور به وجود آورده است.
    شافعی با اشاره به اینکه باید نظام مالیاتی به شیوه ای باشد که مقبولیت عمومی پیدا کند و منطق در آن حکم فرما باشد، تصریح کرد: نباید این موضوع احساس شود که هرکه بهتر و درست تر کار می کند باید جریمه بیشتری را پرداخت کند.
    وی با اشاره به اینکه در یک محیط رقابتی به هیچ عنوان نرخ متفاوت مالیات قابل پذیرش نیست، اظهار کرد: هزینه های بخش تولید از سال 91 تا 94 معادل 21 درصد رشد داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی