عصر بازار

سیف:

منتظر دریافت گزارش باکو درباره پیشنهادهای بانکی است

عصر اعتبار- رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: مشتاقیم پیش از سفر رییس جمهوری آذربایجان به ایران، گزارشی از روند پیشرفت و اجرای پیشنهادها در زمینه موانع گسترش ارتباطات بانکی را دریافت کنیم.

منتظر دریافت گزارش باکو درباره پیشنهادهای بانکی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، «ولی الله سیف» در دیدار با قائم مقام بانک مرکزی جمهوری آذربایجان تاکید کرد «پیش نیاز اصلی روابط اقتصادی، ارتباطات مناسب بانکی است و در این مسیر ارایه گزارش از اقدام ها و نتایج مذاکرات توسط 2 طرف می تواند چشم انداز همکاری های آینده را ترسیم کند».
    سیف یادآوری کرد: در سفر به باکو با طرح برخی ابهام ها در زمینه موانع گسترش ارتباطات، پیشنهادهایی که دارای ظرفیت اجرایی و عملی بود، ارایه شد.
    وی گفت: متخصصان فنی و کارشناسان باید جمع بندی خود را برای نهایی شدن تفاهمنامه ها ارایه کنند.
    رییس شورای پول و اعتبار عملی شدن گشایش طرح حساب مشترک بین 2 کشور را برای تسهیل در تسویه حساب صادرات و واردات کالا بسیار مهم خواند و تصریح کرد: پیشنهاد «ایجاد سازوکار حساب مخصوص»، «اتصال سوئیچ کارت های بانکی» و «بررسی راهکارهای همکاری بیشتر» در باکو توسط هیات ایرانی به طرف آذربایجانی ارایه شد و مایلیم نتایج این پیشنهادها را به صورت ملموس ببینیم.
    در این دیدار قائم مقام بانک مرکزی جمهوری آذربایجان گفت: در برخی مقررات و ساختارهای بانک های مرکزی دو کشور تفاوت وجود دارد اما زمینه های مشترک و راهکارهای عملی در دیدارهای متعدد حاصل شده و افق پیش رو روشن است.
    «ودیم خوبانف» ادامه داد: امیدواریم با این مذاکرات به هدف نهایی که تعمیق روابط و گسترش همکاری هاست، دست یابیم.
    به گزارش ایرنا، بهمن ماه امسال رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به دعوت «المان رستم اف» رییس کل بانک مرکزی جمهوری آذربایجان، با سفر به این کشور و دیدار با مسئولان اقتصادی و مالی جمهوری آذربایجان راهکارهای گسترش روابط بانکی 2 کشور را بررسی کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی