عصر بازار

معاون سازمان امور مالیاتی:

طرح جامع، دریافت مالیات را عادلانه می کند

عصر اعتبار- معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی گفت: طرح جامع مالیاتی موجب دریافت عادلانه مالیات در کشور می شود.

طرح جامع، دریافت مالیات را عادلانه می کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاهخ بری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، نادر جنتی روز پنجشنبه در نشست مشترک با اعضای اتاق اصناف مشهد افزود: منابع جدید امور مالیاتی باید در کشور شناسایی شود تا برخی مشکلات موجود در این زمینه برطرف گردد.
    وی با بیان اینکه طرح جامع مالیاتی دستاوردهای بسیار به همراه خواهد داشت اظهار کرد: اطلاعات کافی برای اخذ مالیات در اختیار نداریم و اگر همه مسئولان همت کنند که بتوانیم به بانک های اطلاعاتی دستگاه ‌های اجرایی به صورت آنلاین دسترسی پیدا کنیم، مسائل و مشکلات فعلی و نارضایتی‌ های مردم از سیستم مالیاتی برطرف می ‌شود.
    وی گفت: با اجرای طرح جامع مالیاتی و دستیابی به اطلاعات شفاف، علاوه بر جلب رضایت مردم، حق و حقوق دولت نیز به صورت کامل دریافت می‌ شود.
    جنتی افزود: با اجرای کامل طرح جامع مالیاتی در کشور، حداکثر 20 درصد پرونده ‌های مالیاتی بر مبنای مدیریت ریسک بررسی و 80 درصد مابقی براساس خوداظهاری افراد پذیرفته خواهد شد.

    * بخش عمده مالیات وصولی برای اداره شهرها هزینه می شود
    معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور نیز در این نشست گفت: بخش عمده مالیات بر ارزش افزوده برای اداره هر شهر هزینه می شود.
    محمد مسیحی با بیان اینکه آئین نامه های بسیار در زمینه حل مشکلات مالیاتی کشور تدوین شده است، افزود: بخشنامه ای در باره صنف آهن آلات با عنوان دریافت مالیات بر ارزش افزوده از حلقه آخر تدوین شده است.
    وی اظهار کرد: اگر در حوزه اتحادیه نمایشگاه های اتوموبیل نیز اسناد و مدارکی مبنی بر خرید و فروش به دست بیاید می توان مبنای دریافت مالیات را تغییر داد.
    وی گفت: علاوه بر آن پس از یک چالش 10 ساله بعد از پیگیری های نمایندگان مجلس، مشکلات صنف سنگ بری ها در حوزه مالیات نیز حل شد.
    در این نشست حمایت های مالیاتی در بخش های مختلف استان تشریح شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو